دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب ماکالو هیولای سیاه

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب ماکالو هیولای سیاه

کوه ماکالو همراه با قلل اورست و لوتسه در منطقه هیمالیای خومبو روالینگ قرار دارد. هیمالیای خومبو به وسیله رودخانه آرون از هیمالیای کانچن چونگا جدا گشته است، که از شمال به جنوب هیمالیا در جریان است و به وسیله رودخانه دود کسی که از یخچالهای هیمالیای خومبو سرچشمه میگیرد از هیمالیای روالینگ جدا میشود. این خط الرأس در طول مرز نپال و تبت از غرب به شرق و از قلل چوآیو، پوموریی، قلّه اورست و سپس گردنه جنوبی اورست به سمت قله لوتسه امتداد مییابد و در نهایت به شرق و قلّه ماکالو کشیده شده است.
کانچن چونگا و لوتسه به ،2K ماکالو با ارتفاع 8463 متر ( 27،765 پا) پس از قلل اورست، عنوان پنجمین کوه مرتفع جهان شناخته میشود. این کوه با 05 و 87 طول و 53 و 27 عرض جغرافیایی در 14 مایلی شرق اورست واقع است. بهترین زمان دستیابی به ماکالو قبل از فصل مونسن ماههای می و آوریل و پس از فصل مونسن در اواخر ماه سپتامبر و ماه اکتبر میباشد. راه های دستیابی به کمپ اصلی ماکالو از طریق دهکده داران بازار یا فرودگاه توملینگتار است.
کتاب حاضر گزارشی از تلاش اعضای تیم ملّی کوهنوردی فاتح قلّه ماکالو در بهار 1380 میباشد.

کلمات کلیدی: کوهنوردی، دانلود کتاب ورزشی، آموش کوهنوردی، صعود به قله ماکالو، هیمالیا، پنجمین کوه مرتفع جهان، تجربیات کوهنوردی، گزارش تیم ملی کوهنوردی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.