دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب دعا پیوند انسان با خدا

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب دعا پیوند انسان با خدا

دعا و درخواست کردن یکی از آموزه های دینی و اخلاقی اسلام و با فطرت بشر همراه است.

وَ قالَ رَبُّکُمُ ادْعُونی‏ أَسْتَجِبْ لَکُم
و پروردگارتان فرمود: مرا بخوانید تا اجابتتان کنم.

و انسان به هنگام فقر و درماندگی خود را محتاج آن حی غنی می یابد و دست دعا به سوی خدای مهربان بلند کرده با ندای " أَمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ " تنها او را برآورنده حاجات خود می یابد. همان خدایی که به بخشندگی ، عطوفت ، رحمت و کریم بودن موصوف است. همو که برآورنده حاجات نیازمندان است و خوان پر مهرش را بر همگان گسترانیده.
آری دعا ارتباط بنده محتاج مطلق با خدای قادر و بی نیاز مطلق است. افزون بر آنکه یکی از راه های نزدیک شدن به پروردگاه نیز به شمار می رود:

قُلْ ما یَعْبَؤُا بِکُمْ رَبِّی لَوْ لا دُعاؤُکُم
بگو اگر دعایتان نبود پروردگارم به شما اعتنایی نمی کرد.
دعا اصل و اساس و بلکه مغز عبادت است که رسول گرام اسلام صلی الله علیه و آله فرمودند :

الدعا مخ العباده.
دعا مغز عبادت است.

نویسنده در این کتاب با بهره گیری از آیات و روایات معصومین به بررسی معنی و مفهوم دعا و مباحثی همچون اهمیت دعا، ارتباط دعا با عبادت و قضا و قدر و شرایط، آداب و آثار دعا پرداخته و در ضمن مباحث خویش داستان ها و حکایاتی از معصومین علیهم السلام در این رابطه مطرح ساخته است. و همچنین دعا و ارتباط با امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را یاد آور شده و در پایان دعاهایی را از لسان گوهر باز ائمه علیهم السلام آورده است.

کلمات کلیدی: مفهوم دعا، اسلام، استخاره، مباهله، قرآن، انتشارات نبا، حفظ ایمان، اسلام شناسی، خدا شناسی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.