دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان MP3 کتاب صوتی پیرانه سر (بازنویسی داستان شیخ صنعان)

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب صوتی پیرانه سر (بازنویسی داستان شیخ صنعان)

کتاب صوتی پیرانه سر (بازنویسی داستان شیخ صنعان) نوشته‌ی محمد سلگی، بازنویسی حکایت شگفت و شنیدنی «شیخ صنعان» است. داستانی که حدیث راه پرخون عشق می‌گوید و راز مستور عالم دلدادگی می‌جوید.

«منطق الطّیر»، سروده‌ی فریدالدّین محمّد بن ابراهیم عطـّار نیشابوری، یکی از نامدارترین منظومه‌های عرفانی ادب پارسی است. اثر سترگ عطّار، نزدیک به 4700 بیت دارد و موضوع آن، داستان سفر مرغان است به سوی شهریار اقلیمشان، سیمرغ که در پس کوه قاف منزل گزیده. در میان این سفر و طلب، حکایات و تمثیلات گوناگونی دیده می‌شود؛ امّا بنام‌ترین و پرکشش‌ترین این حکایت‌ها، «شیخ صنعان» است که در 410 بیت سروده شده است.

در بخشی از کتاب صوتی پیرانه سر (بازنویسی داستان شیخ صنعان) می‌شنویم:

شیخ صنعان پیر عهد خویش بود، در کمال از هر چه گویم بیش بود، در روزگاری نام بردن از شیخ صنعان برابر بود با نام بردن از همه‌ی خوبی‌ها، نمادی بود برای پرهیزکاری و دینداری، نمودی بود برای حاصل شب نخوابی‌ها و بی‌تابی‌ها.

کلمات کلیدی: شیخ صنعان، منطق الطیر، عطار نیشابوری، داستان شیخ صنعان عطار، داستان کهن، حکایت شیخ صنعان، داستان کوتاه، داستان صوتی، کتاب صوتی، دانلود داستان کوتاه، داستان صوتی کوتاه، دانلود رایگان کتاب صوتی، دانلود کتاب صوتی، دانلود کتاب صوتی داستان، داستان صوتی، کتاب گویا،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.