دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب گرامر زبان ترکی قشقایی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب گرامر زبان ترکی قشقایی

وحید معینی فر و عماد حضرتی نژاد در کتاب گرامر زبان ترکی قشقایی، گرامر این زبان را به شکلی جامع آموزش می‌دهند. زبان کتاب به فارسی، مثال‌ها به زبان ترکی قشقایی و با کتابت لاتین است.

زبان ترکی قشقایی از شاخه‌های زبان ترکی به حساب می‌آید که توسط مردم قشقایی در جنوب و جنوب غرب و نواحی مرکزی ایران تکلم می‌شود. این زبان نیز مانند زبان‌های غیر فارسی، بیشتر از آنکه به شکل نوشتاری خود استفاده گردد، در محاوره‌ی افراد رایج شده است و همین امر باعث از میان رفتن تدریجی ساختار و گرامر آن شده.

لذا این کتاب بر آن است تا گرامر زبان ترکی قشقایی را به علاقه‌مندان آن معرفی کند. اکثر مطالب آن از گفتار روزانه، ضرب‌المثل‌ها و کتب گذشته‌ی قشقایی است و همچنین برای درک آسان تلفظ کلمات، مثال‌ها و جمله‌های کتاب به رسم‌الخط لاتین ارائه شده است.

در این کره خاکی زبان‌شناسان تخمین می‌زنند که بیش از پنج هزار زبان وجود دارد و در بین این زبان‌ها، زبان‌هایی هستند که از نظر تعدد متکلمین و اهمیت تاریخی کنگره‌دارتر از دیگر زبان‌ها هستند. زبان ترکی یکی از زبان‌های زنده و پویاست که همواره به دلیل کثرت متکلمین در ایران و به طور کلی در جهان، از اهمیت خاصی در معادلات سیاسی و تاریخی برخوردار بوده است.

زبان‌شناسان معتقدند از میان بیش از پنج هزار زبان دنیا فقط صد و هجده‌تای آن، زبان دولت‌ها گشته است که در رأس آن‌ها زبان ترکی قرار دارد. حتی اگر زبان سومری را که برخی مورخان آن را از ریشه‌ی زبان ترکی دانسته‌اند را حساب نکرد قرن‌ها قبل از میلاد مسیح زبان دولت‌هایی چون دولت هون، ترکی بوده است.

ترکان امروزی به لحاظ محل زندگی‌شان در دو گروه اصلی غربی و شرقی قرار می‌گیرند. گروه غربی مردم ترک جنوب غرب اروپا و جنوب غرب آسیا ساکن ترکیه و ترکان ایران محسوب می‌شوند و گروه شرقی مردم ترک آسیای مرکزی، قزاقستان، و منطقه خود مختار اویغور در سین کیانگ چین هستند.

از لحاظ زبانی نیز شاخه‌های زبان‌های ترکان غربی، مشابه یکدیگر هستند و به همین ترتیب نیز شرقی‌ها زبانی نزدیک‌تر به هم دارند. اما این به این معنا نیست که این دو گروه بسیار دور از هم دورند. اکثر کلمات اصلی و مادر در این زبان، مشترک بوده و فقط لغاتی که در قرن اخیر و بر اثر تغییر و تحولات علمی و پیشرفت‌های تمدن بشریت وارد زبان‌ها شده باعث برخی تفاوت‌ها شده‌اند.

کلمات کلیدی: آموزش زبان ترکی، کتاب آموزش زبان ترکی، زبان ترکی، دانلود کتاب آموزش زبان ترکی، آموزش گرامر ترکی، آموزش گرامر زبان ترکی، دانلود کتاب گرامر ترکی، Qasqayi Turkcesining Dil Bilgisi، زبان ترکی قشقایی، مکالمه ترکی قشقایی، دستور زبان ترکی قشقایی، اصول یادگیری زبان ترکی، آموزش آسان زبان ترکی، راهنمای آموزشی ترکی، دانلود کتاب آموزش گرامر ترکی، آموزش دستور زبان ترکی، خودآموز ترکی، کتاب آموزش گرامر ترکی، کتاب آموزش گرامر زبان ترکی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.