دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مقاوم سازی دیوار و ستون در برابر آتش

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مقاوم سازی دیوار و ستون در برابر آتش

کتاب مقاوم سازی دیوار و ستون در برابر آتش نوشته‌ی ایمان الیاسیان، به بررسی راه‌های گریز از آتش و تقویت برخی از عناصر سازه‌ای (دیوارهای بتنی ضعیف وباریک) می‌پردازد. این گونه دیوارها در مخازن و انبارها به وفور یافت می‌شوند که نیاز به تقویت دارند.

یکی از اهداف اصلی در سازه‌های ایمن در برابر آتش کاهش خطرات جانی و جلوگیری از فقدان بخش‌هایی از سازه با طراحی موثر و اندازه‌گیرهای زمان ساخت می‌باشد، اگرچه احتمال خسارت به ساختمان به طور کامل از بین نمی‌رود اما ایمنی در برابر آتش می‌تواند سطح مخاطرات موجود و در دسترس را با استفاده از روش طراحی مناسب و درست به حداقل برساند.

براساس فلسفه ستون قوی و تیر ضعیف، اگر در سازه فروریزش اتفاق بیفتد عملکرد سازه بهبود یافته چون بجای تشکیل مفاصل پلاستیک در ستون‌ها و دیوارهای باربر در ابتدای کار و احتمال فروریزش تدریجی و کلی سازه این مفاصل در تیرها تشکیل می‌شود که با تقویت اتصالات و فرض طراحی دست بالا با ضریب افزایش 1.2 احتمال تشکیل این مفاصل در اتصالات که نقاط آسیب پذیر سازه هستند کاهش می‌یابد، اگر رفتار ستون‌ها ترد باشد شکست برشی و اگر نرم و شکل پذیر باشد گسیختگی خمشی محتمل است.

کلمات کلیدی: رفتار زنجیره‌ای، طراحی بر اساس عملکرد، مقاوم سازی در برابر آتش و انفجار، فروریزش پیشرونده، حذف ستون، فروریختگی دیوار،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.