دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب اثرات متقابل خاک و سازه

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب اثرات متقابل خاک و سازه

کتاب اثرات متقابل خاک و سازه نوشته‌ی ایمان الیاسیان، به بررسی اثرات انعطاف‌پذیری پی بر پاسخ لرزه‌ای سازه‌ها می‌پردازد.

در تحلیل‌های دینامیکی عموماً فرض بر این است که خاک زیر شالوده صلب بوده و از انعطاف پذیری خاک زیر شالوده صرف نظر می‌شود. در این حالت پاسخ سازه متأثر از خواص دینامیکی خود سازه است و خواص خاک زیر شالوده تأثیری در پاسخ سازه ندارد. در حالی که اگر خاک زیر شالوده نیز در تحلیل‌ها در نظر گرفته شود سیستم جدیدی ناشی از اندرکنش خاک و سازه تشکیل خواهد شد که رفتار آن متفاوت از حالت قبل می‌شود.

پس از اعمال اثرات اندرکنش بر روی سازه مشاهده می‌شود که تأثیر پدیده اندرکنش بر روی واکنش سازه ممکن است بسته به خصوصیات سازه و خاک، به صورت کاهیدگی و تقلیل (Attenuation) و یا به صورت تقویتی و افزایش (Amplification) باشد و در نظر نگرفتن این پدیده به عنوان شرایط ساختگاهی در روش‌های مقاوم سازی و طراحی سازه‌های جدید از قابلیت اعتماد به سازه می‌کاهد.

کلمات کلیدی: مقاله اندرکنش خاک و سازه، تاریخچه اندرکنش خاک و سازه، اندرکنش خاک چیست، روش زیر سازه، اندرکنش چیست، کتاب اثرات متقابل (اندرکنش) خاک و سازه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.