دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب اشک‌های مروارید

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب اشک‌های مروارید

کتاب اشک‌های مروارید اثر الکساندر چودسکو، با ترجمه و تدوین اسماعیل پورکاظم که به تصاویر متعدد و مناسبی آراسته شده است، در صدد بیان مسئلۀ تقدیر و عقوبت اعمال انسان‌ها برای کودکان و نوجوانان فارسی زبان می‌باشد.

تأکید بر تقدیر و مشیّت الهی در قصّهها:

انسان‌ها از بدو آفرینش تاکنون در حیرت آن مانده‌اند که چرا؟ چگونه؟ و چطور؟ آفریده شده‌اند لذا بر حسب تفکرات خویش دارای اعتقادات مختلفی در قبال نظام هستی می‌باشند:

1) گروهی از مردم دنیا (لائیک) هیچ اعتقادی به آفریدگار هستی ندارند. آن‌ها مبدأ پیدایش جهان را انفجار بزرگ (بیگ بنگ) و به نوعی اتفاقی قلمداد می‌نمایند و بدین ترتیب هیچ نقشی برای خداوند و حضور مطلق و ازلی و ابدی وی بر جهان هستی قائل نیستند. مثلاً :

"ویلدورانت" نویسندۀ کتاب چندین جلدی و معتبر تاریخ نمدن می‌نویسد:

اوّلین دین را اوّلین رِند اختراع و به اوّلین احمق عرضه کرد. 

2) گروه دیگری از مردم جهان بینش محکمی در مورد خالق هستی عنوان نمی‌کنند، بلکه نه وجود خدا را می‌پذیرند و نه عدم وجود خدا را باور دارند. آن‌ها قدرت تعقّل انسان را در درک حقایق جهان هستی ناتوان می‌انگارند. مثلاً:

"فریدریش نیچه" فیلسوف آلمانی عنوان می‌کند: 

این نهایت کفر نیست، بلکه ابتدای تفکر و تعقل است که آیا خدا انسان را آفرید و یا انسان خدا را؟

همچنین از قول "استیون هاپکینز" نابغه فیزیک نظری و واضح نظریۀ سیاهچاله‌ها نقل شده است که:

من هیچگاه نتوانسته‌ام که وجود خداوند را در پدیده‌های جهان هستی بیابم امّا عدم وجود خداوند را نیز نمی‌پذیرم چه آنکه در آن صورت باید قبول کنیم که جهان هستی تماماً بطور اتفاقی و بدون هیچ هدف و ضابطه‌ای بوجود آمده است آنگاه زندگی کاملاً بی معنی و بدون محتوا خواهد بود. 

3) گروه دیگری از مردم دنیا به وجود خالق جهان هستی باور دارند و دلیل آن را وجود نظم در پدیده‌ها و کلیّت گیتی و کائنات عنوان می‌کنند و اینکه چنین نظمی بدون یک تکوین دهندۀ قدرتمند و دانای مطلق نمی‌توانسته شکل بگیرد لذا در فرهنگ‌های مختلف جهان آن را با عناوینی چون: گاد، خداوند، ایزد، یزدان، اهورا مزدا، ژوپیتر، خدای پدر، پروردگار، یهوه و... می‌خوانند. 

از آن جمله اینکه در قرآن کریم فقط در یک مورد از مؤمنین بازخواست شده است و آن اینکه: 

ای مؤمنین، چرا در پدیده‌های عالم هستی اندیشه نمی‌کنید؟

اینگونه افراد که مؤمنین به خداوند لقب گرفته اند، غالباً به تقدیر،  مشیّت و سرنوشت اعتقاد انسان‌ها دارند، بگونه‌ای که گاهاً باور دارند که:

هیچ برگی از درخت نمی‌افتند مگر اینکه خواست خداوند بر آن قرار گرفته باشد. 

این قبیل افراد بدین ترتیب نقش خویش را در هر آنچه بر زندگی آن‌ها حادث می‌شود، نادیده می‌گیرند. 

گروهی‌ای از این افراد نیز از بر بینابین تقدیر و اختیار باور دارند آنچنانکه استاد مرتضی مطهری در کتاب "انسان و سرنوشت" می‌نویسد:

برای هر انسان یک حداقل و یک حداکثری توسط پروردگار بزرگ مقدّر شده است و میزان دقیق آن را سعی و تلاش آن فرد تعیین می‌نماید. 

البته چنین اعتقادی بر مبانی قرآن مجید استوار می‌باشد آنچنانکه در آیاتی آمده است:

خوشبخی هر کس در گرو سعی و تلاش خود او است. (لیس لل انسان الا ما سعی) 

براستی که خداوند هیچگاه اجر تلاش هایتان را نادیده نمی‌انگارد. (فان سعی کم مشکور) 

یعنی هیچ چیز بدون سعی و تلاش و اعمال فرد و فقط ناشی از تقدیر و سرنوشت حاصل نمی‌گردد. چنانکه آیت الله بهشتی نیز گفتهاند:

بهشت را به بهاء می‌دهند و نه به بهانه. 

کلمات کلیدی: کتاب داستان کودک، کتاب کودک، دانلود کتاب داستان کودکان، داستان نوجوان، دانلود کتاب کودک، داستان بچگانه، داستان کودک، داستان برای نوجوانان، قصه های کودکان، کتاب داستان برای نوجوانان، دانلود کتاب داستان کودکانه برای اندروید، دانلود pdf کتاب داستان های کودکانه، دانلود کتاب داستان کودکان به صورت pdf، Tears Of Pearls، Alexander Chodsko،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.