دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب شاخص کلیدی عملکرد یا KPI چیست و چطور آن را در کسب و کارها تدوین کنیم؟

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب شاخص کلیدی عملکرد یا KPI چیست و چطور آن را در کسب و کارها تدوین کنیم؟

کتاب شاخص کلیدی عملکرد یا KPI چیست و چطور آن را در کسب و کارها تدوین کنیم؟ نوشته‌ی مهران منصوری فر، به بررسی یک معیار بسیار مهم برای سنجش عملکرد کسب‌وکار و پیشرفت آن می‌پردازد.

موفقیت در کسب‌وکار، مستلزم داشتن  معیارهای مشخص برای سنجش میزان تحقق اهداف و انجام اقدامات مقتضی با توجه به شاخص‌های خاصی است که زیر نظر گرفته می‌شوند. در واقع بدون توجه به شاخص‌های کلیدی و مهمی که نشان دهنده میزان تحقق اهداف کسب‌وکار هستند، تحقق آن اهداف و رشد و پیشرفت کسب‌وکار دور از انتظار به نظر می‌رسد.

در بخشی از کتاب شاخص کلیدی عملکرد یا KPI چیست و چطور آن را در کسب و کارها تدوین کنیم؟ می‌خوانیم:
 
شاخص کلیدی عملکرد چیست؟

شاخص کلیدی عملکرد یا (KPI (Key Performance Indicator کمیت قابل سنجشی است که کارآمدی شرکت در رسیدن به اهداف کلیدی کسب‌وکارش را نشان می‌دهد. برای درک بهتر شاخص کلیدی عملکرد بهتر است که به تعاریف مشابه دیگری که از سوی منابع مختلف ارائه شده نیز نگاهی داشته باشیم:

- تعریف واژه نامه آکسفورد از شاخص کلیدی عملکرد: یک مقیاس قابل سنجش که برای ارزیابی موفقیت یک سازمان، کارکنان و غیره در تحقق اهداف تعیین شده برای عملکرد به کار می‌رود؛

- تعریف اینوِستوپدیا: مجموعه‌ای از معیارهای قابل سنجشی که یک شرکت برای سنجش عملکرد خود در طول زمان به کار می‌برد؛

- تعریف واژه نامه مَک‌میلان: روشی برای سنجش کارآمدی یک سازمان و پیشرفت آن در راستای تحقق اهدافی که دارد. 
سازمان‌های مختلف در سطوح مختلفی از شاخص‌های کلیدی عملکرد برای ارزیابی موفقیتشان در رسیدن به اهداف مورد نظر استفاده می‌کنند. به عنوان نمونه، این شاخص‌ها در سطوح بالا می‌توانند بر عملکرد کلی کسب‌وکار تمرکز داشته باشند؛ اما تمرکز شاخص‌های کلیدی عملکرد در سطوح پایین‌تر بر فرآیندهای بخش‌های مختلف، مانند فروش، بازاریابی، منابع انسانی و پشتیبانی خواهد بود.

کلمات کلیدی: شاخص کلیدی عملکرد، دانلود رایگان کتاب شاخص های کلیدی عملکرد، کتاب ارزیابی عملکرد pdf، شاخص های کلیدی عملکرد منابع انسانی، شاخص های کلیدی عملکرد کنترل کیفیت، نحوه محاسبه kpi، کتاب مدیریت عملکرد pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.