دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب VMware NSX-V Network Virtualization Fast Track به زبان فارسی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب VMware NSX-V Network Virtualization Fast Track به زبان فارسی

کتاب VMware NSX-V Network Virtualization Fast Track به زبان فارسی نوشته‌ی ابوالفضل هاشمی، به بررسی شبکه مبتنی بر نرم‌افزار می‌پردازد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پروتکل‌های شبکه، مدیران IT به سمت راه‌کارهای آسان‌تر، مطمئن‌تر و راه‌کارهایی که وابسته به سخت‌افزار نباشند، در حال حرکت هستند.  مجموعه Software Defined X (SDX) یا محصولات مبتنی بر نرم‌افزار این حقیقت را به معرض نمایش گذاشته‌اند. این نرم‌افزارها باعث کاهش خطای انسانی، مدیریت آسان‌تر، سرعت بیشتر و موارد دیگر می‌شوند. نمونه‌‌ای از این نرم‌افزارها شامل Software Defined Storage (SDS) ،Networking (SDN) و Data Center (SDDC) می‌شوند.

Software Defined Networking یا شبکه مبتنی بر نرم‌افزار در واقع روشی است متمرکز برای طراحی، ساخت و مدیریت شبکه‌ها که محدوده کنترل (Control Plane) و محدوده داده (Data Plane) شبکه را جدا می‌کند. به عبارت دیگر تنظیمات و پیکربندی شبکه با نرم‌افزار تعریف می‌شود و دیگر موارد برعهده دستگاه‌های شبکه است. بطور مثال پروتکل OSPF برای مسیریابی در شبکه تعریف می‌شود. سپس دستگاه‌های شبکه با پروتکلی که تعریف شده است این عمل را اجرایی می‌کنند. این ساختار گستردگی مخصوص به خود را دارد ولی در عین حال ساده و آسان است.

در این کتاب توضیح مختصری در رابطه با Software Defined Networking  شرکت VMware به نام NSX پرداخته می‌شود. تاریخچه شبکه مبتنی بر نرم‌افزار به سال 1995 بر می‌گردد ولی در این چند سال اخیر موضوعی فوق‌العاده جذاب شده‌ است. پس از خرید شرکت NICIRA توسط شرکت VMware به قیمت 26.1 میلیارد دلار در 23 July 2012، VMware با مشارکت شرکت NICIRA شروع به کار کرد که در نتیجه محصولی به نام NVP به بازار ارائه گردید. این محصول در جهت محیط‌های غیر از VMware وارد بازار گردید. محصولNSX  VMware در August 2013 بر پایه NPV برای محیط VMware ارائه شد.

در این کتاب سعی شده است علاوه بر توضیح مفاهیم کاربردی در این حوزه، نحوه پیاده‌سازی محصول VMware NSX 6.4 در بستر vSphere توضیح داده شود. هر شخص برای پیاده‌سازی و درک کافی از این مطالب، باید اطلاعاتی در مورد شبکه و مجازی‌سازی داشته باشد.
 

کلمات کلیدی: یادگیری آسان شبکه، کتاب شبکه کامپیوتری، آموزش سریع و جامع شبکه، شبکه های کامپیوتری پیشرفته+pdf، شبکه های کامپیوتری pdf، آموزش شبکه pdf، کتاب شبکه های مبتنی بر نرم افزار، آموزش شبکه، دانلود مجانی کتاب شبکه های کامپیوتری، شبکه های نرم افزار محور، درس شبکه های کامپیوتری pdf، شبکه های کامپیوتری، کتاب آموزش شبکه، آموزش جامع شبکه pdf، کتاب شبکه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.