دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب کلان‌ داده یا بیگ دیتا چیست و چه کاربردهایی برای تجارت‌‌ها دارد؟

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب کلان‌ داده یا بیگ دیتا چیست و چه کاربردهایی برای تجارت‌‌ها دارد؟

کتاب کلان‌ داده یا بیگ دیتا چیست و چه کاربردهایی برای تجارت‌‌ها دارد؟ نوشته‌ی مهران منصوری فر، شاخه‌ای از روش‌های بازاریابی جدید را بررسی میی‌کند.

بیگ دیتا یا کلان داده (Big Data) مبحثی نسبتاً جدید در بازاریابی‌های مدرن امروزی است که به جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل اطلاعات حجیم در زمانی کوتاه می‌پردازد.

از سال‌ها پیش، تجارت‌های مختلف به جمع‌آوری اطلاعات متعدد جهت دستیابی به اهداف می‌پرداختند. یکی از مهم‌ترین این اهداف بحث آنالیز و بررسی اطلاعات است. این مبحث طی دهه‌های اخیر سازمان یافته شد و حالا با عنوان بیگ دیتا یا کلان داده شناخته می‌شود. اگر چه استفاده از این عنوان برای چنین موضوعی در سال‌های گذشته رونق بیشتری پیدا کرده، اما پایه و اساس کلی آن چیزی است که چندین دهه به اثبات رسیده و حالا با پیشرفت چشم‌گیر تکنولوژی و دنیای دیجیتالی، تکامل قابل توجهی پیدا کرده است. 

در بخشی از کتاب کلان‌ داده یا بیگ دیتا چیست و چه کاربردهایی برای تجارت‌‌ها دارد؟ می‌خوانیم:

بیگ دیتا چیست؟

همانطور که از این نام یا بهتر است بگوئیم اصطلاح مشخص است، مبحث بیگ دیتا به حجم عظیمی از دیتا (اطلاعات) اطلاق می‌شود که در زمانی کوتاه و با سرعت و دقت بالایی تجزیه و تحلیل می‌شود. این اطلاعات می‌تواند ساختار یافته (اطلاعات منظم و دسته‌بندی شده) یا غیر ساختار یافته (اطلاعات حجمی نامنظم و تصادفی) باشد. اما برخلاف چیزی که به نظر می‌رسد، این حجم اطلاعات نیست که اهمیت و اولویت دارد؛ بلکه نوع استفاده و بهره‌برداری از یک بخش یا تمام این اطلاعات توسط سازمان‌ها و تجارت‌ها است که مهم می‌باشد. بیگ دیتا در حقیقت عنوان و سیستمی جامع برای کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای بزرگ است تا بتوانند از طریق اطلاعات حجیم به دست آمده از این سیستم، برای آینده کاری خود تصمیمات بهتری بگیرند. 

مبحث بیگ دیتا در اوایل قرن بیست و یکم تأثیر شگفت‌انگیز خود را روی تجارت‌های مدرن امروزی شروع کرد. درست با پیشرفت صنعت‌ها و تکنولوژی‌ها، جای خالی یک سیستم کارآمد که بتواند اطلاعات زیاد را در زمان کم به مرحله پردازش و تحلیل برساند به شدت محسوس بود. به همین خاطر کمپانی‌های بزرگ دست به استفاده از راهکارهای جدید زدند و کم کم سیستم یکپارچه Big Data به مرحله بهره‌برداری رسید. البته باید اذعان داشت که این سیستم یک سیستم یکسان و مشابه در تمامی تجارت‌ها نیست و صرفاً عنوان و پایه و اساس آن به یک شکل است. این یعنی شاید یک کمپانی از روشی انحصاری برای این مورد استفاده کند که دیگر تجارت‌ها آن را در اختیار ندارند.

کلمات کلیدی: کلان داده pdf، تحلیل کلان داده، تعریف کلان داده ها، ابزارهای کلان داده، big data در ایران، کاربرد big data، کتاب بیگ دیتا، دانلود کتاب داده های حجیم، کتاب فارسی big data،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.