دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب همه چیز در مورد استومی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب همه چیز در مورد استومی

کتاب همه چیز در مورد استومی به بررسی پزشکی نوعی جراحی می‌پردازد که توسط دکتر برای دفع مدفوع یا ادرار بدن از طریق شکم انجام می‌شود.

اگر نتوانید به صورت طبیعی این مواد را از بدن دفع کنید، استومی یک مسیر خروجی جدید ایجاد می‌کند. جای دقیق استومی در شکم به علت نیاز بیمار به استومی بستگی دارد. در سوراخ، یک حالب کوچک با انتهای باز که به روده کوچک یا روده‌ی بزرگ بیمار متصل است و از پوست بیرون آمده، وجود دارد. این وسیله استومی نامیده می‌شود. استومی پایانه‌ی عصبی ندارد، بنابراین نباید دردناک باشد. جراح یک کیسه را که ادرار یا مدفوع را جمع آوری می‌کند، به آن متصل می‌کند.

در بخشی از کتاب همه چیز در مورد استومی می‌خوانیم:

بزرگ‌ترین عامل مراقبت از زخم استومی، تمیز نگه داشتن آن است. تجهیزات حرفه‌ای پزشکی مناسب می‌تواند بهترین راه و روش و عملکرد را برای رسیدن به این نتیجه به شما ارائه دهد. شما همچنین می‌توانید از سیستم‌های مختلف کیسه به جز کیسه‌های بیمارستانی استفاده کنید. قبل از تعویض نوع کیسه استومی خود با متخصص زخم مشورت کنید. شما همچنین باید مواظب پوست اطراف استوما باشید و از نبودن نشانه‌های عفونت، مشکلات قارچی و سایر تحریکات پوستی اطمینان حاصل کنید. انجام این کارها به شخص دارای استومی بیشترین میزان راحتی در هنگام استفاده از سیستم کیسه استومی را خواهد داد.

کلمات کلیدی: استوما چیست، زخم استومی چیست، عوارض استومی، مراقبت از استومی، نحوه استفاده کیسه استومی، نحوه تخلیه کیسه استومی، نحوه بستن کیسه استومی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.