دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب تاریخ جنگ جهانی دوم

  • موضوع: کتاب‌های تاریخی
  • ۷۱ صفحه
  • فرمت: PDF
  • زبان: فارسی
  • تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۵
  • ۲۰۲۹۷ بازدید
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب تاریخ جنگ جهانی دوم

در خصوص جنگ جهانی دوم کتب بسیاری وجود دارد ولی به جرات میتوان گفت که اکثر این کتاب ها کاملا جانبدارانه و به قلم پیروز جنگ یعنی متفقین و یا طرفداران پرشور ناسیونال سوسیالیسم نوشته شده، در این کتاب سعی شده که با دیدی بیطرفانه و به دور از هر گونه غرض ورزی به حقایق این واقعه تاریخی پرداخته شود.

درباره کتاب

کتاب تاریخ جنگ جهانی دوم برای افرادی که اطلاعات کاملی از جنگ جهانی دوم را ندارند و همچنین وقت و حوصله خواندن کتاب های تاریخی قطور درباره جنگ جهانی دوم رو ندارن بسیار مناسب است. تمام سعی ما بر این بوده که موضوعات رو به صورت کوتاه، مختصر و همین‌طور کامل بنویسیم تا خواندن برای شما عذاب‌آور نباشه.

این کتاب به صورت کاملا حرفه‌ای و استاندارد صفحه‌آریی شده و در مقایسه با نمونه های مشابه خود کاملا برتری دارد.

معرفی اجمالی کتاب

جنگ جهانی دوم یکی از بزرگترین و پرتلفات‌ترین جنگها در تاریخ جهان است. آلمان در ۱ سپتامبر ۱۹۳۹ به لهستان حمله کرد، این تاریخ متداول آغاز جنگ جهانی دوم در غرب است. منابع دیگر حمله ژاپن به چین را در ۷ ژوئیه ۱۹۳۷ آغاز جنگ میدانند و همچنین حمله ژاپن بهمنچوری را در ۱۹۳۱ را نیز در این میان ذکر کرده‌اند. این جنگ علاوه بر اروپا در بخشهای گسترده‌ای از قاره آسیا و آفریقا تأثیرات مخرب عمده‌ای برجای گذاشت و کشورهای اسلامی از جمله ایران را درگیر خود کرد.

علل اصلی جنگ جهانی دوم عبارت بود از اشتباهات عهدنامه ورسای (۷مه ۱۹۱۹) که ظاهر ا به جنگ جهانی اول پایان داد همچنین پیامدهای بحران اقتصادی سال ۱۹۲۹ و از همه مهمتر رقابت سیاسی فاشیسم و دموکراسیهای غربی و مارکسیسم. عامل اخیر چنان مؤثر بود که نبردمیان کشورهای درگیر به شکل بیسابقه‌ای عموم مردم را به قلمرو جنگ کشاند به طوری که در پایان جنگ تعداد کشته شدگان نظامی و غیرنظامی تقریبا با هم برابر ی میکرد. این جنگ که بین دو بلوک متحدین (آلمان و ایتالیا و ژاپن) و متفقین (انگلیس و فرانسه و آمریکا و شوروی) درگرفت به لحاظ گستردگی جغرافیایی و قدرت تخریب منابع انسانی و طبیعی بی‌همتا بوده است.

بخشی از کتاب

ژنرال اروین رومل که در فوریه ۱۹۴۱ با ادوات زرهی ناکافی به شمال آفریقا فرستاده شده بود در ابتدای پیاده شدن در آفریقا به پیروزی‌های حیرت‌انگیز ی در مقابل بریتانیایی‌ها دست‌یافته‌بود. در اواخر سال ۱۹۴۱ و اوایل سال ۱۹۴۲ که سوخت کافی به نیروهای وی رسیده بود رومل با یک حمله برق‌آسا در ظرف یک هفته سی صد مایل پیشروی کرد و از مرز مصر گذشت ولی در ایستگاهی کوچک به نام “العلمین” متوقف شد.

کلمات کلیدی: جنگ جهانی دوم، انفاقات جنگ جهانی دوم، World War II، جنگ جهانی دوم در ایران، نتایج جنگ جهانی دوم،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.