دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب کودتای رضاخانی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب کودتای رضاخانی

کتاب کودتای رضا خانی نوشته‌ی امیر قربانی،  کودتای 3 اسفند سال 1299 از زوایای گوناگونی به شکلی کامل تشریح است.

بازکاوی پرونده کودتای سوم اسفند 1299
کودتای سوم اسفند 9911 که با رهبری سفارت انگلستان و بهره گیری از کلیه امکانات (نظیر بانک شاهنشاهی ، کمیته زرگنده و...) توسط سیدضیاء و رضاخان میرپنج به وقوع پیوست در زمره رویدادهای تلخی است که تاثیر مستقیم و غیرقابل انکاری در تاریخ معاصر ایران بر جای گذارده است. هرچند تحقیق و مطالعه در این کودتا، تلخ و ناگوار است؛ لکن کندوکاو در آن چراغی فروزان فراروی نسل حاضر و آینده کشورمان قرار می دهد.

در بخشی از کتاب کودتای رضاخانی می‌خوانیم:

ظهر یکی از روزهای گرم تابستان حبیب الله خان رشیدیان مخفیانه از درب پشتی سفارت انگلستان در تهران خارج شد و به سمت نقطه نامعلومی حرکت کرد. او معمولا اخبار و گزارش‌های جدید خود را به مقامات سفارت تسلیم می‌کرد و مجددا جهت تهیه گزارش ذو اطلاعات به مراکز مورد نظر آن‌ها سر می‌کشید. مدتی قبل کلنل فریزر از او خواسته بود با حضور در خانه حبیب الله خان عین الملک که از سران بهاییان بود از مسائل و اتفاقاتی که در آن جا رخ می‌داد برای او گزارش‌هایی تهیه کند. عین الملک فرزند محمدرضای قناد مباشر و کاتب آثار عباس افندی معروف به عبدالبهائ بود و در زمره اصحاب راز او به حساب می‌آمد. چیزی از ورود رشیدیان به منزل عین الملک در خیابان کوشک و آغاز صحبت‌های آن‌ها نگذشته بود که پیشخدمت پیغام آورد که فردی به ظاهر هندی خواهان ملاقات با عین الملک است.

کلمات کلیدی: کودتای رضا خان، تاریخ سیاسی معاصر، رضا خان، دخالت انگلیس در ایران، جنگ جهانی دوم، کودتای رضاخانی امیر قربانی، کودتای رضاخان پهلوی، کودتای رضاخانی، رضا شاه پهلوی، کودتای 1299، کودتای 1299 چگونه انجام شد، علت کودتای 1299 چه بود، کودتای انگلیسی 1299، چگونگی اجرای کودتای 1299، کودتای رضاخان انگلیسی، چگونگی کودتای رضاخان، درباره کودتای رضاخان، دلایل کودتای رضاخان، کودتای رضاخانی، دانلود کتاب کودتای رضاخان، رضا شاه، رضا خان،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.