دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF نشریه بازی جو - شماره سه

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی نشریه بازی جو - شماره سه

نشریه بازی جو - شماره سه، فصل‌نامه‌ای هنری، فرهنگی و اجتماعی، زیر نظر کانون دانشجویی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب است که به بررسی تخصصی بازی و انیمیشن می‌پردازد.

مدتی است که شاهد پیشرفت‌های روزانه در تکنولوژی و دنیای مجازی هستید بطوریکه کمتر مسئله‌ای در دنیای امروز را می‌توان یافت که بصورت مستقیم یا غیر مستقیم، بی ارتباط با تکنولوژی فضاهای مجازی باشند. شاید در سال‌های گذشته ساخت یک بازی و انیمیشن بسیار پیچیده و نیاز به برنامه‌نویسی‌های دقیق داشت اما با پیشرفت‌هایی که در این زمینه بدست آمده، ساخت بازی و انیمیشن بسیار ساده‌تر از گذشته شده است. اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برای اولین بار در سطح دانشگاهی، کانون دانشجویی تحت عنوان بازی‌های رایانه‌ای تأسیس شده که از اهداف اصلی این مجموعه ساخت بازی، خلق انیمیشن و گرافیک است.

در بخشی از نشریه بازی جو - شماره سه می‌خوانیم:

در سال 1952 اولین دستگاه‌ها با قابلیت نمایش تصویرى بر صفحه که با شماره‌گیر چرخشى تلفن XO نشان داده شدند (دو بازى با مضمون کنترل مى‌شد) ولى در آن زمان صفحه نمایش تا زمان تغییر داده، ثابت مى‌ماند. اولین دستگاه‌ها با قابلیت نمایش همزمان (40 آپدیت در ثانیه) توسط دستگاه ساخت دانشگاه میشیگان در سال 1954 با بازى بیلیارد نمایش داده شد. در سال 1958 اولین بازى با تنها هدف سرگرمى و عنوان تنیس ساخته شد و در آن جا، احتمال برخورد با تور و زاویه ضربه محاسبه شده بود.

از سال 1957 تا 1961 بازى‌هاى دیگرى براى نمایش قدرت کامپیوتر ساخته شد. برخى بازى‌ها نیز براى سرگرمى بود که عموماً توسط دانشجوها ساخته مى‌شد. چند بازى نیز با استفاده از قلم نورى ساخته شد مانند موش و ماز که با استفاده از قلم، مازى طراحى مى کردند. در انتهاى این دهه، با وجود ساخته شدن بازى‌هاى متعدد، هیچ بازى تجارى نبود و همه ى بازى‌ها با هدف مخصوص یا به صورت فردى ساخته شده بود.

کلمات کلیدی: مجله بازی های کامپیوتری، بازی های ایرانی، بازی های کامپیوتری، بازی های رایانه ای، طراحی بازی، مجله بازی‌جو، نشریه بازی‌جو،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.