دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب تحلیل داستان شب‌های ورامین بر اساس روانشناسی کارل گوستاو یونگ

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب تحلیل داستان شب‌های ورامین بر اساس روانشناسی کارل گوستاو یونگ

کتاب تحلیل داستان شب‌های ورامین بر اساس روانشناسی کارل گوستاو یونگ نوشته‌ی فاطمه گلستانه، به بررسی یکی از داستان‌های کوتاه صادق هدایت بر اساس اصول روانشناسی می‌پردازد.

این داستان با توجه به متن مبهمی که دارد باعث می‌شود خواننده به طور کامل به منظور نویسنده‌ی آن پی نبرد. حتی پژوهشگران مشهور نیز درباره‌ی داستان «شب‌های ورامین» دچار قضاوت‌های نادرست شده و متن داستان را به غلط تفسیر کرده‌اند. نویسنده در این اثر سعی دارد ثابت نماید که موضوع اصلی داستان قتل نیست بلکه بیماری اسکیزوفرنی می‌باشد که قهرمان داستان یعنی فریدون به آن مبتلاست.

در بخشی از کتاب تحلیل داستان شب‌های ورامین بر اساس روانشناسی کارل گوستاو یونگ می‌خوانیم:

«فریدون» یک خواهر ناتنی هژده ساله به نام «گلناز» و همسری به نام «فرنگیس» دارد. «فرنگیس» یک زن کلفت‌مآب است زیرا با وجودی که مثلاً زن ارباب است و دارای خدمتکار می‌باشد، اما خودش شخصاً به همه کارها رسیدگی می‌کند و همه جا را تمیز می‌کند تا جایی که دچار بیماری می‌شود. او هر شب با یک تار آهنگ همایون را می‌نوازد و پس از بیماری، در ساعت 7 و 10 دقیقه عصر یعنی ساعت 10:19 از دنیا می‌رود.

«فریدون» در اثر مرگ همسرش دچار افسردگی شدید می‌گردد و سپس با مشاهده سایه یا همزاد خودش در بخش قدیمی و متروک خانه، دچار جنون یا شیزوفرنی می‌شود. این تاریخ اشاره به سال 1910 دارد که کارل گوستاو یونگ به عنوان یک Freudian به ریاست انجمن روانکاوی دست پیدا کرد، اما در همان هنگام چون درگیر مطالعه اساطیر شده بود دچار حالات سودازدگی گشته و از محیط اجتماعی کناره گرفت سپس با مشاهده صورت مثالی خویش به این تصور رسید که دچار شیزوفرنی شده است.

کلمات کلیدی: نقد شبهای ورامین، نقد شبهای ورامین صادق هدایت، نقد و بررسی کتاب، نقد و تفسیر، نقد داستان، بررسی داستان، ادبیات، کتاب نقد ادبی، بررسی ادبیات پارسی، دانلود کتاب ادبی، ادبیات ایران، دانلود کتاب های صادق هدایت، داستان شب های ورامین صادق هدایت، دانلود کتاب شب های ورامین، نقد ادبی pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.