دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب زایش تراژدی از جان موسیقی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب زایش تراژدی از جان موسیقی

کتاب زایش تراژدی از جان موسیقی اثر گران‌بها و نایاب فریدریش ویلهلم نیچه، بزرگ‌ترین فیلسوف معاصر است.

نیچه اولین بار در سال 1872 میلادی در حالی که 28 ساله بود، این کتاب را منتشر کرد که با بازخوردی منفی در میان محصلان آکادمیک مواجه شد. اما با گذشت زمان و تعمق بیشتر در این اثر بی‌همتا، کم کم کتاب راه خود را پیدا کرد و سرانجام به چنان جایگاه والایی دست یافت که تأثیری عمیق بر تاریخ تفکر غرب به جای گذاشت.

در بخشی از کتاب زایش تراژدی از جان موسیقی می‌خوانیم:

شوپنهاور، کسی که آن صعوبتی را که شاعر تغزلی برای کند و کاوهای فلسفی هنر ایجاد می‌کند پنهان نمی‌دارد، معتقد است که وقتی در مابعدالطبیعه‌ی عمیق موسیقی‌اش به تنهایی شیوه‌ای را برای کنار زدن قاطعانه آن صعوبت پیدا کرد، در روح و جان خویش و با افتخاری شایسته او، راه حلی را برای آن کشف کرده است.

کاری که من نیز معتقدم در اینجا انجام داده‌ام. راه حلی که البته من با آن هم داستان نیستم.
برای مقایسه، این آن شیوه‌ای است که او به وسیله آن طبیعت بنیادین ترانه را توصیف می‌کند:
«آگاهی سراینده از موضوع اشتیاق و خواهش مالامال گشته است، که خواست و اشتیاق شخص خود اوست، اغلب همچون یک اشتیاق خرسند رها شده (طرب) و همچنین با غلبه‌ای بیشتر، همچون یک اشتیاق محدود و محصور (اندوه)، همواره چونان عاطفه، شور و وضعیت متلاطمی از احساسات.

به هر روی، موازی با این وضعیت و هم زمان با آن، سراینده با نظر بر طبیعت اطراف، بر خویشتن خویش همچون موضوع یک دانش و معرفت ناب و غیر ارادی آگاه می‌گردد، که آرامش مبارک و تزلزل ناپذیر آن در تقابل با شعف برآمده از آن اشتیاق و خواست همواره بازداشته شده …

کلمات کلیدی: دانلود کتاب موسیقی pdf، دانلود کتاب زایش تراژدی، فریدریش نیچه، فلاسفه غربی، کتاب زایش تراژدی از جان موسیقی، نیچه فلسفه دان غربی، دانلود کتاب فلسفه موسیقی، نظر فلاسفه در مورد موسیقی، موسیقی فلسفی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.