دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب تحلیلی بر بانک اطلاعاتی افراد دارای آسیب نخاعی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب تحلیلی بر بانک اطلاعاتی افراد دارای آسیب نخاعی

کتاب تحلیلی بر بانک اطلاعاتی افراد دارای آسیب نخاعی تألیف کیوان دواتگران، وضعیت جمعیت‌شناختی، نیازسنجی و اولویت‌بندی بیماران آسیب‌دیده‌ی نخاعی را جهت ارائه‌ی خدمات بهینه بررسی می‌کند.

آسیب به نخاع عارضه‌ای جدی و ناگهانی است که بدون شک پیامدهای متعدد روانی، جسمانی، روانشناختی، خانوادگی و اجتماعی را برای فرد به دنبال خواهد داشت. در نتیجه‌ی این آسیب، کنترل بر روی بسیاری از عملکردهای طبیعی بدن از بین رفته و فرد برای انجام بسیاری از کارهای روزمره نیازمند حمایت دیگران می‌شود. از این رو درمان و بازتوانی به موقع و جامع که تمامی جنبه‌های زیستی، روانی و اجتماعی زندگی فرد را در نظر داشته باشد، از اهمیت بسزایی در بازگشت وی به زندگی عادی برخوردار است.

در بخشی از کتاب تحلیلی بر بانک اطلاعاتی افراد دارای آسیب نخاعی می‌خوانیم:

آمار ثبت شده در این بانک، نشان می‌دهد که 12797 نفر از مردان و 4919 نفر از زنان و 16 نفر از افراد دو جنسی دارای آسیب نخاعی، تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند. نگاهی گذرا بر این آمار حاکی از آن است که تعداد مردان دارای آسیب نخاعی بیش از 2/5 برابر تعداد زنان آسیب‌دیده است. آمار بدست آمده از بانک اطلاعات سازمان بهزیستی با گزارش مرکز آمار آسیب‌های نخاعی بیرمنگهام واقع در ایالت آلباما آمریکا هماهنگی دارد. طبق گزارش این پایگاه ملی اطلاعات، از سال 2000 به بعد مردان، 77/8 درصد آسیب‌دیدگان نخاعی را تشکیل می‌دهند. بر اساس سوابق موجود در پایگاه مذکور، میزان آسیب‌های نخاعی نزد مردان، گرایش مختصری به سمت افزایش داشته است.

کلمات کلیدی: آسیب نخاع، آسیب نخاعی، بیمار قطع نخاعی، قطع نخاع چگونه است، توانبخشی آسیب نخاعی، انواع بیماری ها،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.