دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب کیفیت آب آبیاری

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب کیفیت آب آبیاری

کتاب کیفیت آب آبیاری نوشته‌ی هادی احمدی، به بررسی انواع منابع آب موجود در کره‌ی زمین، ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها می‌پردازد.

آب یکی از مواد مایع و فراوان‌ترین ماده مرکب بر روی سطح کره زمین و بستر اولیه حیات به شکل شناخت امروزی آن است. بیش از 71.1٪ وزن یک انسان از آب تشکیل شده‌ و نیز بیش از 68٪ سطح کره زمین را آب پوشانده‌است (نزدیک به 360 میلیون از 510 میلیون کیلومتر مربع). با این همه تنها 3 درصد از آب‌های کره‌ی زمین شیرین و قابل شرب است و باقی آن به علت محلول بودن انواع نمک‌ها خصوصاً نمک خوراکی برای نوشیدن مناسب نیست. از همین 3٪ نیز 2٪ آن منجمد در دو قطب شمال و جنوب و بیش از 94٪ به صورت شور است.

در بخشی از کتاب کیفیت آب آبیاری می‌خوانیم:

آب شیرین آبی ست که درصد املاح نمکی غیر حل‌شدنی آن بسیار کم و زلال باشد. آب شیرین از مهم‌ترین منابع تجدیدشدنی می‌باشد که این منبع، برای زنده ماندن بسیاری از موجودات زنده و همچنین برای انسان، از لحاظ تأمین نیاز به آب و همچنین کشاورزی، بسیار پراهمیت و حیاتی است. باید توجه داشت که در این گفتار آب شیرین و آب آشامیدنی دارای مفهوم‌های جداگانه‌ای از یکدیگر کار رفته اند؛ هرچند که آب آشامیدنی آبی شیرین است.

کلمات کلیدی: دانلود کتاب آبیاری، روش های آبیاری، آب های زیرزمینی، خواص شیمیایی آب، آبیاری، آب، شناخت آب، درباره آب، مولکول آب، آب های زیر زمینی، دانلود کتاب کشاورزی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.