دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب ایدز

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب ایدز

کتاب ایدز از مجله ویستا به بررسی مواردی از جمله ایدز و حاملگی، تاریخچه‌ی ایدز، نجات اطفال از بیماری ایدز و ارتباط اعتیاد و ایدز می‌پردازد.

در بخشی از کتاب ایدز می‌خوانیم:

وبا شایع شد. سبزی نخورید. دست‌ها را بشویید. بیرون غذا نخورید. اصلا سبزی نکارید! ولی وبا نباید اپیدمی شود. به هر قیمت ممکن آن را کنترل خواهیم کرد. هیچ رسانه‌ای را خالی از هشدار نمی‌گذاریم. در رابطه با ایدز چه کرده‌ایم؟ وظیفه انسانی حکم می‌کند که آموزش لازم به عموم مردم داده شود. تمام نشریات پزشکی، اجتماعی و فرهنگی و... باید هر ماه گوشه‌ای از مطالب را به آموزش مردم اختصاص دهند تا جلوی فاجعه هر چه زودتر گرفته شود.

ایدز اولین بار در ایالات متحده در تابستان 1981 شناخته شد. وقتی که مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا گزارش‌های مشکوکی را ارائه کردند. گزارشی از ظهور پتومونی (ذات‌الریه) ناشی از پنرموسیستین کارینی در پنج مرد همجنس‌باز سالم در لس آنجلس بود و گزارش دیگری از سارکوم کاپوزی (نوعی سرطان) در 26 مرد همجنس‌باز سالم در نیویورک، و لس آنجلس بود. طی ماه‌های بعد، بیماری در مردان و زنانی که داروهای تزریقی دریافت می‌کردند و کمی بعد در بیمارانی که خون دریافت کرده بودند و بیماران هموفیلی گزارش شد. از آن‌جا که الگوی اسیدلوژیک (همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری) بیماری آشکار بود، مشخص شد که یک میکروب قابل انتقال از راه تماس جنسی (همجنس‌باز و غیرهمجنس‌باز) و خون با فرآورده‌های خونی عامل اصلی این اپیدمی است.

در سال 1983 ویروس HIV (ویروس نقص ایمنی انسان) از یک بیمار با تورم غده‌های لنفاوی به دست آمد و در سال 1984 به‌طور مشخص این ویروس عامل بیماری ایدز AIDS شناخته شد. عفونت HIV و بیماری ایدز در تمام نقاط جهان یافت می‌شود. موارد عفونت HIV در بالغین در سراسر جهان حدود 37 میلیون نفر است که دو سوم آن‌ها در جنوب صحرای آفریقا بوده و 50 درصد موارد زنان هستند. به علاوه 5/2 میلیون کودک زیر 15 سال نیز آلوده به ویروس HIV یا مبتلاء به بیماری ایدز هستند. فقط در سال 2003 پنج میلیون ابتلاء جدید در جهان تخمین زده شد (یعنی بیشتر از 14 هزار مورد جدید در هر روز) و سه میلیون مرگ ناشی از ایدز مشاهده شد که آن را به چهارمین علت مرگ و میر در سراسر جهان رسانده است. اپیدمی HIV به شکل موج در نقاط مختلف جهان بروز می‌کند.

کلمات کلیدی: HIV، اچ ای وی، علائم اچ ای وی، اچ ای وی مثبت چیست، بیماری ایدز، انتقال ایدز، درمان اچ ای وی، راههای انتقال اچ ای وی، آزمایش اچ آی وی، اچ ای وی چیست، ایدز و علائم آن، ایدز چیست، درمان ایدز، راه های تشخیص ایدز، احتمال انتقال ایدز در اولین رابطه، درمان بیماری ایدز چیست، عامل بیماری ایدز چیست، راه های تشخیص ایدز،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.