دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب دیابت

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب دیابت

کتاب دیابت از مجله ویستا به بررسی مواردی از جمله دیابت مادر امراض، چگونه می‌توان دیابت داشت و سالم زندگی کرد، عوارض دیابت و دیابت یکی از عوامل سکته‌ی قلبی می‌پردازد.

در بخشی از کتاب دیابت می‌خوانیم:

بیماری‌های قلبی عروقی که شایع‌ترین علت مرگ‌ومیر در بسیاری از جوامع است، از شایع‌ترین عوارض دیابت هستند. هزینه‌های دیابت بر روی هرکس و در هر کجا تاثیرگذار است، این هزینه‌ها فقط مخارج بیماری نیستند هزینه‌های نامحسوسی همچون درد، اضطراب، ناراحتی، سردرد و عمدتا کاهش کیفیت زندگی و... به‌طور کلی در زندگی مبتلایان و خانواده ایشان تاثیرگذار بوده و تقریبا غیرقابل محاسبه‌اند. کیفیت انجام فعالیت‌های شغلی روزمره افراد مبتلا به دیابت کاهش می‌یابد و حتی تعدادی از آن‌ها توانایی کار کردن را از دست می‌دهند.

برآورد هزینه‌های ناشی از کاهش بهره‌‌وری بر جامعه آسان نیستند. گرچه در بسیاری از موارد تخمین این هزینه‌ها به اندازه یا حتی بیش از هزینه‌های مستقیم مراقبت از بیماران دیابتی است. از طرف دیگر دیابت علاج قطعی ندارد و به نظر نمی‌رسد که در آینده نزدیکی هم درمان قطعی آن میسر شود. لذا همچون بسیاری از بیماری‌ها بهترین راه برای درمان این بیماری، پیشگیری از آن است. پیشگیری اولیه دیابت شامل تصحیح شیوه زندگی، رژیم غذایی مناسب، افزایش فعالیت فیزیکی و کاهش منطقی وزن است که نه تنها در کنترل دیابت و پیشگیری از آن موثر است، بلکه موجب کاهش چاقی، بیماری‌های قلبی و عروقی و حتی در مواردی سرطان می‌شود. پ

یشگیری ثانویه دیابت که شامل جست‌وجوی زودهنگام و به موقع (غربالگری و بیماریابی) و درمان است موجب ارتقای کیفیت زندگی شده و در کاهش هزینه‌ها اثربخش است. درمان فشار خون و چربی خون بالا به اندازه کنترل قند خون قادر به کاستن از خطر ظهور و پیشرفت عوارض دیابت است. یکی دیگر از راهکارهای اثربخش و اقتصادی پیشگیری از زخم شدن پاها (پای دیابتی) و قطع پا و اندام است. مراقبت صحیح از پاها از تعداد موارد بستری در بیمارستان و مدت زمان بستری موقتی و نیز نیاز به قطع عضو پا تا 50 درصد می‌کاهد. غربالگری و بیماریابی و درمان به موقع رتینوپاتی (آسیب لایه شبکیه چشم) نیز بسیار در کاهش هزینه‌ها اثربخش است و هزینه‌های مستقیم، غیرمستقیم و نامحسوس نابینایی را به طور چشمگیر کاهش می‌دهد.

کلمات کلیدی: دیابت، بیماری دیابت، درمان دیابت چیست، علائم بیماری دیابت، درمان دیابت، انواع دیابت، بیماری دیابت چیست، درمان قطعی دیابت، عوارض دیابت، دیابت چیست مقاله، دیابت چیست pdf، عوامل دیابت چیست، دیابت چیست و انواع آن،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.