دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب بال

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب بال

کتاب بال به قلم جاوید آزاد مجموعه‌ای از اشعار چامک با تصویرپردازی نوین و سرشار از مفاهیم فلسفی و زندگی است.

چامک یا شعر کوتاه نوین چیست؟

چامه در زبان شیرین پارسی به معنی شعر می‌باشد و چامک به معنی شعر کوتاه، نام انتخابی است برای شعر کوتاه نوین (امروزی). اما بطور کلی چامک‌ها در همه‌ی قالب‌ها و مانیفست‌های نوینِ شعر کوتاه، دارای مشخصات مشترک زیر هستند:

۱- ایجاز یا موجز بودن (خلاصگی، کوتاهی)
۲- سادگی و امروزی بودن
۳- دارای احساس و خیال یا منطق شعری
۴- ارتباط عمودی و افقی
۵- ضربه و کوبش

وظیفه‌ی شعر کوتاه نوین، وادار کردن خواننده به تفکر و رساندنِ او به مفهوم و عمق است. بنابراین باید کاری کرد که خواننده فقط درگیر مفهوم شعر شود و از درگیر شدن با معنی کلماتِ سنگین دور باشد. به همین دلیل در شعر کوتاه نوین غالبا از واژه‌های کهن و غیر امروزی، استفاده نمی‌شود. یعنی ساده‌ترین شکل کلمه که به راحتی قابل درک باشد، بکار برده می‌شود‌. می‌شود گفت، چامک با ساده‌ترین و کمترین واژها، مفهوم پیچیده‌ای را بیان می‌کند. اگر چه نیاز امروز، استفاده از اصطاحات و کلمات امروزی است.. اما استفاده از کلمات غیر‌کتابی (گفتاری عامیانه) در چامک ممنوع می‌باشد. چرا که از حالت شعر به ترانه تبدیل خواهد شد.

شاعرانی، علاوه بر مشخصات عمومی شعر کوتاه نوین، مانیفست‌ها (قوانین) اختصاصی‌ برای چامک‌ها در نظر گرفته‌اند و برایش نام انتخاب کرده‌اند. تا اواسط دهه‌ی نود، ده‌ها قالب و مانیفست برای شعر کوتاه نوین ارائه گردید که میزان موفقیت آن بستگی به استقبال شاعران و خوانندگان شعر کوتاه داشته است. قالب‌های متنوعی مانند شعرک، سپیدک در مرکز، طرح و هاشور، سه‌گانی موزون، هساشعر در گیلان، پریسکه در لرستان، برووسکه در کردستان، سپکو شعر سپید کوتاه، اخگرک، چکه جایگزین هایکو، پریسار، آذرخش و …. و غیره که هر کدام علاوه بر مشخصات عمومی شعر کوتاه، مانیفست مخصوص به خود را داشته و موفقیت‌ها و فراز و نشیب‌هایی را داشته‌اند.

کلمات کلیدی: شعر نوین، شعر فلسفی، چامک، اشعار چامک، شعر کوتاه عاشقانه، دانلود مجموعه کتاب شعر، شعر نو، دانلود کتاب شعر سپید، pdf کتاب شعر، شعر کوتاه، مجموعه شعر، کتاب بال، دانلود کتاب شعر عاشقانه، دانلود pdf کتاب شعر، شعر عاشقانه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.