دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب اتفاق در مهدی موعود

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب اتفاق در مهدی موعود

 کتاب اتفاق در مهدی موعود به قلم سید علی اکبر قرشی مجموعه‌ای از احادیث و روایات است که به بررسی مهدویت در مذاهب مختلف و اثبات اتفاق آنان بر آموزه مهدویت می‌پردازد.

کتاب‌های زیادی در طول قرون درباره حضرت مهدی نوشته شده است ولی هیچ یک از آن‌ها به سبک این کتاب نیست. در این کتاب با استفاده از منابع اهل سنت اثبات می‌شود که هم شیعه و اهل سنت درباره امام زمان متفق‌القول هستند و اهل سنت نیز مهدی را تنها منجی آخر‌الزمان می‌دانند.

اعتقاد به آمدن یک منجی، اختصاص به اسلام ندارد بلکه تمامی مذاهب جهان، منتظر روزی هستند که شخصیتی ظهور کند و کاخ‌های بیداد را ویران نماید. در میان تمام معتقدان به وجود نجات‌بخش انسان‌ها، دین اسلان اهتمامی خاص بر این مسئله دارد.

در این کتاب مولف کوشیده است تا با استناد به روایات این حقیقت را اثبات رساند که تنها نجات‌بخش انسان‌ها و برپا‌کننده عدل جهانی همان مهدی از سلاله پیامبر اسلام است و نه هیچ فردی دیگر.

مؤلف اثر حاضر، پس از برخورد با بعضی از اختلاف نظرها، در صدد برآمده‌ جهت پاسخ به بعضی از شبهات از طریق استناد به منابع روایی اهل‌سنت مباحثی را ارائه نمایند. نتیجه مجموعه تحقیقات خود را در طی سه فصل تنظیم و منتشر نموده است. در مطلب اول اثبات می‌شود که منظور و مراد رسول خدا (ص) از حدیث متواتر «یکون بعدی اثنا عشر خلیفۀ»، دوازده امام، یعنی علی بن ابی طالب و یازده فرزندش هستند و گروه دیگری نمی‌شود مراد باشد.

در مطلب دوم اثبات می‌شود: مهدی موعود (ع) که آمدنش به طور متواتر از رسول الله (ص) نقل شده فرزند نهم امام حسین (ع) و فرزند چهارم امام رضا (ع) و فرزند بلافصل حضرت امام حسن عسگری (ع) است و یک شخص مجهول و نامعلومی نیست.

و در مطلب سوم اقوال حدود چهل نفر از بزرگان اهل سنت نقل می‌شود که همه آن‌ها ولادت امام زمان (ع) را نوشته و ولادت او را به‌طور قطع و یقین بیان داشته‌اند بدین طریق شیعه و اهل سنت درباره مهدی موعود (ع) به توافق می‌رسند و معلوم می‌شود که شهرت عدم ولادت آن حضرت و نسب مجهول بودنش بی‌اساس بوده است.

همان‌طور که گفته شد مزیت این کتاب این است که تمام مطالب آن بدون استثنا از کتب اهل‌سنت جمع‌آوری شده است که به اهداف تألیف این کتاب کمک شایانی کرده است.

کلمات کلیدی: مهدویت چیست، مهدویت و انتظار، تحقیق مهدویت، درباره مهدویت و امام زمان، دانلود مقاله مهدویت، دانلود مقاله درباره مهدویت، دانلود رایگان مقاله در مورد مهدویت، موضوع مقاله در مورد مهدویت، حضرت مهدی در کتب اهل سنت، امام زمان اهل سنت کیست، تولد امام زمان در کتب اهل سنت، مهدویت در اهل سنت، مهدویت،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.