دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب خاطرات یک دختر جوان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب خاطرات یک دختر جوان

کتاب خاطرات یک دختر جوان به قلم آن فرانک نوشته‌های یک دختر جوان یهودی است که در تابستان 1943 در بحبوحه‌ی جنگ جهانی دوم در وحشت از نازی‌ها مجبور شد همراه با اعضای خانواده‌اش در شهر آمستردام به زندگی مخفی روی آورد.

آن فرانک (Anne Frank) به مدت بیش از دو سال، همراه پدر و مادر و خواهرش با چهار یهودی دیگر در این مخفیگاه به سر می‌برند. در طول این مدت او خاطراتش را در دفترچه‌ای ثبت می‌کرد. سرانجام نازی‌ها همه آن‌ها را دستگیر و روانه اردوگاه مرکزی کردند که از این هشت نفر تنها پدر آن جان سالم به در برد و در پایان جنگ، خاطرات دخترش را منتشر کرد.

رمان خاطرات یک دختر جوان (The Diary of a Young Girl) که تاکنون به 55 زبان ترجمه شده و بیش از 2 میلیون نسخه آن در سراسر جهان به فروش رفته، به نمادی از قربانیان فاشیسم هیتلری تبدیل شده است.

در بخشی از کتاب خاطرات یک دختر جوان می‌خوانیم:

من در کل رابطه خوبی با معلمانم دارم. نه معلم دارم که هفت تن از آن‌ها مرد و دو تن زن هستند. آقای کزینگ معلم ریاضی مدتی از دست من عصبانی بود برای این‌که مرتب سر کلاس حرف می‌زدم و پس از هشدارهای پیاپی بالاخره جریمه شدم. باید انشایی تحت عنوان "وراج" می‌نوشتم. چه مطلبی می‌شد راجع به وراج نوشت؟ خلاصه دفترم را گذاشتم در کیفم و سعی کردم آرام باشم. شب بعد از انجام همه تکالیفم چشمم افتاد به این انشا. در حالی‌که ته خودکارم را در دهانم می‌جویدم به این موضوع هم فکر می‌کردم.

هر کس می‌توانست یک سری چرندیات به هم ببافد و با گشاد گشاد نوشتن ورقه را پر کند، اما هنر من این بود که استدلال قانع‌کننده‌ای برای صحبت کردن پیدا کنم. از بس فکر کردم ناگهان مطلبی به سرم زد و سه صفحه را پر کردم و از خودم بسیار راضی بودم. استدلال کردم که پرحرفی از خصوصیات خانم‌ها است و من تمام سعی‌ام را می‌کنم تا خودم را بیشتر کنترل کنم، اما هیچ‌گاه نمی‌توانم این عادت را ترک کنم، چرا که مادرم هم حداقل به اندازه من و یا بیشتر از من پر‌حرف است و انسان نمی‌تواند خصوصیات موروثی خودش را تغییر دهد.

آقای کزینگ از این استدلال من خیلی خنده‌اش گرفت اما وقتی‌که در کلاس بعدی حرف زدن سرکلاس را از سر گرفتم، برای بار دوم جریمه‌ام کرد. این بار موضوع انشا چنین بود: "یک وراج اصلاح‌ناپذیر". این موضوع را هم نوشتم و به معلمم دادم و او نیز در دو جلسه بعدی چیزی به من نگفت. اما در جلسه سوم وقتی آقای کزینگ دید باز مشغول صحبتم، به من گفت که شورش را در آورده‌ام و افزود: "آن فرانک، به عنوان جریمه انشایی با این عنوان بنویسید: "خانم وراج باز هم قارقار کرد".

همه بچه‌ها زدند زیر خنده. من هم خندیدم ولی دیگر راجع به این سوژه فکرم به جایی قد نمی‌داد. باید موضوعی تخیلی پیدا می‌کردم. دوستم سانه که شاعر با استعدادی است به من پیشنهاد داد تا انشا را به‌صورت شعر بنویسم. خیلی خوشحال شدم. با این انشای مسخره کزینگ می‌خواست مرا خیط کند، ولی با این شعر من بودم که او را خیط می‌کردم.

کلمات کلیدی: The Diary of a Young Girl، کتاب خاطرات یک دختر جوان رایگان، خاطرات یک دختر جوان pdf، رمان خاطرات یک دختر جوان، رمان خارجی، دانلود رمان خارجی، رمان ترجمه شده، Anne Frank، رمان غم انگیز، آنه فرانک، خاطرات یک دختر جوان آنا فرانک، کتاب آنه فرانک،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.