دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب نمایشنامه چای و دل‌سوزی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب نمایشنامه چای و دل‌سوزی

کتاب نمایشنامه چای و دل‌سوزی به قلم رابرت اندرسون نمایشی عاشقانه و برگرفته از زندگی خود نویسنده است.

رابرت وودراف اندرسون (Robert Anderson) نمایشنامه‌نویس، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده تئاتر آمریکایی است. وی در آکادمی فیلیپ اکسیتر تحصیل کرد و در آن‌جا عاشق زنی مسن‌تر شد؛ اتفاقی که بعدها مبنای نمایشنامه چای و دلسوزی شد. سپس به دانشگاه هاروارد رفت و تا پایان دوره لیسانس خود را در آن‌جا گذراند.

شهرت اندرسون بیشتر مدیون نمایشنامه چای و دلسوزی (Tea and Sympathy) است. این نمایش ابتدا در ۱۹۵۳ در برادوی روی صحنه رفت. در ۱۹۵۹ کمپانی مترو گلدن مایر با شرکت دو بازیگر اصلی نمایش - دبرا کر و جان کر - نسخه سینمایی آن را تولید کرد. اثر بعدی او "می‌دونی وقتی شیر آب بازه صدای تورو نمی‌شنوم" - چهار نمایش کمدی تک پرده‌ای - در سال ۱۹۹۷ در نیویورک به اجرا در آمد و ۷۰۰ شب ادامه یافت. از دیگر نمایشنامه‌های موفق وی در برادوی می‌توان به شب ساکت، شب خلوت (۱۹۵۹) و هرگز برای پدرم آواز نخوانده (۱۹۶۸) اشاره کرد.

اندرسون همزمان به نوشتن فیلمنامه نیز پرداخت. تا وقتی بادبان برافرازند (۱۹۵۷)، داستان راهبه /نامزد اسکار بهترین فیلمنامه (۱۹۵۹) و دانه‌های شن (۱۹۹۹) محصول همین دوران است. از دیگر کارهای وی می‌توان از نمایش تلویزیونی پرده آخر تکنوازی است (۱۹۹۱)، رمان‌های بعد (۱۹۷۳) و بلند شدن و به خانه رفتن (۱۹۷۸) نام برد.

اندرسون که در هفت سال پایانی زندگیش دچار آلزایمر شده بود، در سال ۲۰۰۹ در خانه‌اش واقع در منهتن بر اثر ذات الریه در گذشت.

کلمات کلیدی: نمایش عاشقانه، نمایش خارجی، نمایش ترجمه شده، دانلود نمایشنامه pdf، دانلود نمایشنامه تئاتر، Robert Anderson، نمایش نامه، نمایشنامه ایرانی، دانلود نمایشنامه، نمایشنامه عاشقانه، Tea and Sympathy، دانلود نمایش نامه عاشقانه، دانلود نمایشنامه خارجی عاشقانه pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.