دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب رمان ژ

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب رمان ژ

کتاب رمان ژ نوشته مسعود خیام داستانی برای نوشته شدن به دست خواننده است. این رمان غیر عادی، احتمالا دشوارخوان‌ترین رمان زبان فارسی است. این رمان به تندخوانی راه نمی‌دهد و خواننده‌ی متفنن از راه باز می‌ماند. "ژ" بعد از قفس شطرنج نوشته شده و نوشتنش هفت سال به طول انجامیده است.

رمان فلسفى حاضر از شکل‌هایى چون کتاب و دوربین فیلمبرداری و تلسکوپ و میکروسکوپ بهره مى‌برد. ژ، برخلاف ظاهر غریبش، داستان ساده‌اى را حکایت مى‌کند. داستانِ زندگىِ انسان را. قهرمان این داستان هیچ انسان خاصى نیست و خواننده در این رمان نو، بیش‌تر با انسان عام رو در رو مى‌شود. اگر ضرورى است یک نفر را قهرمان اصلىِ این داستان بنامیم شاید بتوان گفت قهرمان کتاب، خودِ خواننده است. کتاب به هیچ مکان ویژه و به هیچ زمان مشخص اشاره نمى‌کند. در واقع مکان آن همه‌جا و زمانِ آن همیشه است.

به جرأت مى‌توان گفت ژ با تمام رمان‌هایى که تاکنون خوانده‌اید تفاوت دارد. ژ را باید آهسته و با تعمق بخوانید و در هر قسمت، همان طور که نویسنده از شما خواسته، مشارکت کنید. بحث‌هاى شما نه فقط به درک کار و لذت بردن شما کمک خواهد کرد، بل‌که عملاً رمان خود شما را پدید خواهد آورد. کتاب در شروع از چهار دین میترائیزم، زرتشتی، مسیحیت و اسلام یاد می‌کند. "ژ" به جای احساسات، به تعقل تکیه کرده و احساس را از خواننده قرض می‌گیرد.

در قسمت آغازین کتاب آمده است:

براى نقل داستان زندگى خصوصى ژانوس به مقدار بیش‌ترى حس نیاز است. از آن‌جا که ژانوس ِ ماه‌گرفته ممانعت مى‌کند، به ناگزیر باید همدردانه مقدارى احساسات، به این دشوارخوان که به تندخوانى نیز راه نمى‌دهد وام بدهید.

ژ در سه سطح جریان دارد. در داخل بدن انسان با پزشکىِ میکروسکپى، در سطح عادى با زندگى روزمره و در سطح تاریخى با روایتِ خلقت مواجهیم. بحث‌هاى فلسفى موجز، درباره‌ى مقولات اصلىِ عشق و هنر و اقتصاد و سیاست و علم و دین است. پرسناژهاى میکروسکپى قصه، در هر بخش به دگردیسى خود دچار مى‌شوند و در هر مرحله از کار و نیز در کلِ رمان تحولى بنیادین رخ مى‌دهد. طرح و توطئه‌ى این رمان، سیال است به این معنى که برحسب مورد مى‌تواند تغییر شکل دهد و هر خواننده‌اى در نهایتِ امر داستان خاص خود را خواهد داشت.

برای نوشتن این رمان، یک دوره آناتومی بدن انسان را به صورت تئوری و عملی گذراندم. با سپاس از جراحان و پزشکان و زیست‌شناسانى که دریاى دانش خود را در مورد مکان رخ‌داد "ژ" در اختیار گذاشتند. از شبکه‌ی بین المللی اینترنت درخواست اندیشه کردم و با سپاس از دوستان نادیده شبکه داخلى و بین‌المللى اینترنت که با سخاوت از بذل اندیشه تواناى خود و دیگران براى ردیابى "ژ" دریغ نکردند.

کلمات کلیدی: رمان اجتماعی، دانلود رمان ژ، دانلود pdf رمان ژ، دانلود رایگان کتاب ژ،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.