دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان MP3 کتاب صوتی چمدان

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب صوتی چمدان

کتاب صوتی چمدان داستان مهاجرت خود سرگئی دولاتوف از شوروی است. او تنها و همراه با یک چمدان، از کشورش خارج شد.

او اگر چه اسباب باارزش و البتّه پرخاطره‌اش را در همین چمدان، با خود به اروپا برده بود امّا تا سال‌ها بعد که جا و مکانی برای خود دست و پا کرد، درِ آن را باز نکرد و وقتی هم که درِ آن را باز می‌کند، از محتویات داخل آن با خواننده‌اش حرف می‌زند و داستان‌سرایی می‌کند و این‌گونه، هرکدام از آن وسایل، خود قصّه‌ای جدا در این کتاب می‌شود و البتّه به گفتۀ خودِ سرگئی، ماحصل سی و شش سال زندگیِ او.

داستان‌های این مجموعه؛ عبارتند از: «جوراب‌های کرپ فنلاندی»، «نیم‌چکمه‌های حزب»، «یک کت شیک با دو ردیف دکمه»، «کمربند افسری»، «کت فرناند لجر»، «پیراهن نخی»، «کلاه زمستانی»، «دست‌کش‌های رانندگی» و «به جای مؤخّره».

سرگئی (Sergei Dovlatov) در تمام داستان‌ها، شیوه‌ای معمولی از نظر تکنیک برای روایت انتخاب می‌کند. او می‌گوید که چگونه این وسایل را به دست آورده‌است و پس و پیشِ مربوط به آن خاطره را توضیح می‌دهد و از این‌رو است که در این کتاب، با تمام گیرایی‌اش می‌توان نشانه‌هایی از «خاطره_داستانی» را مشاهده کرد.

در اصل، ریشۀ همۀ داستان‌ها به یک شیوه است و آن، «چگونگی به دست‌آوردن و صاحب‌شدن وسایل داخل چمدان است».

سرگئی دولاتوف متولّد سال 1941 و شهر «یوفا» در شوروی است. خانوادۀ او پیش از تولدّش در «لنینگراد» زندگی می‌کردند امّا واقعۀ جنگ جهانی دوّم، آن‌ها را به ترک آن‌ وا داشت. سال‌ها بعد، زمانی که موعد خدمت سربازی سرگئی فرارسید، او مجبور شد که آن دوران را در مخوف‌ترین زندان‌های شوروی سابق بگذراند. سرگئی زمانی که به طور تخصّصی به نویسندگی پرداخت، برای چاپ داستان‌هایش در شوروی با مشکاتی روبرو شد و از این‌ رو تعدادی از نوشته‌هایش را به اروپای غربی فرستاد، غافل از این‌که سازمان اطّلاعات شوروی از این کار مطّلع شد و آن را مخالف با منافع ملّی خود دانست و او را دستگیر و محاکمه کرد. دولاتوف دو سال پس از این ممانعت، در سال 1979 همراه با خانواده‌اش، به غرب مهاجرت کرد و در آن‌جا در مجلّاتی هم‌چون «نیویورکر»، داستان‌هایش را به چاپ رساند و در همین ایّام به شهرت ادبی رسید. سرگئی دولاتوف سرانجام در سال1990 درحالی‌که نیمی از زندگی‌اش را دور از وطن به سر برد، با زندگی وداع کرد.

از آثار او می‌توان به: «کتاب نامریی»، «آوایی میان بوته‌ها»، «یادداشت‌ها»، «توافق»، «تفرّج‌گاه»، «مال ما»، «زن خارجی»، «چمدان»، «راهپیمایی تنهایان»، «کشتی»، «داستان نگه‌بان زندان» و... اشاره کرد.

کلمات کلیدی: مجموعه داستان چمدان، کتاب صوتی چمدان، دانلود کتاب صوتی چمدان، داستان کوتاه، مجموعه داستان، مجموعه داستان صوتی، Sergei Dovlatov،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.