دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان MP3 کتاب صوتی پدر و دوچرخه

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب صوتی پدر و دوچرخه

در کتاب صوتی پدر و دوچرخه اثر ریچارد فورد، راوی داستان پسری است که ماجراهای جذاب پدرش را در کریسمس روایت می‌کند.

ریچارد فورد (Richard Ford) رمان‌نویس آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر در سال 1996 است. ریچارد فورد در کارنامه هنری خود آثار متعددی چون «تکه‌ای از قلب من»، «آخرین خوش‌ شانسی»، «خبرنگار ورزشی»، «حیوانات وحشی»، «روز استقلال»، «کانادا»، «زندگی وحشی» به ثبت رسانده است.

در قسمتی از کتاب صوتی پدر و دوچرخه می‌شنویم:

پدرم از آن آدم‌هایی نبود که استعدادهای خاص دارند. اگر یک پدر نمونه می‌تواند چمن‌زن را تعمیر کند، کیسه‌‌‌بوکس را درست سر هم و آویزان کند، به تو بگوید چطور پروژه‌ی علومت را انجام بدهی یا چطور از پس دوره‌ی غریق‌نجات بربیایی و نشان پایان دوره بگیری، سر تکلیف ریاضی کمکت کند، قطعات دوچرخه‌ای نو را روی هم سوار کند، یا توری درِ گلخانه را عوض کند، پس با این حساب پدر من یک پدر نمونه نبود.

این اولین خاطره‌ای است که از کریسمس یادم است. دیروقت بود اما من در رختخوابم بیدار دراز کشیده بودم و می‌شنیدم پدرم با کمک مادرم در نقش دستیارش تقلا می‌کند تا قطعات طبلی را که از قبل به بابانوئل سفارش داده بودیم، روی هم سوار کند. این کار ساعت‌ها در اتاق ‌نشیمن ادامه داشت. هنوز هم صدای بندهای شل طبل را می‌شنیدم که وقتی پدر می‌خواست آن‌ها را بکشد و به‌سمت دیگر وصل کند به کف طبل می‌خوردند و صدا می‌دادند، یا صدای جیرجیر پیچ‌های برنجی که قرار بود پوسته‌ی طبل را بکشند، و این میان صدای آهسته‌ی مادرم که به او پیشنهاد کمک می‌داد و صدای پدرم که زیر لب و با صبری بی‌نتیجه غری می‌زد و کمک او را رد می‌کرد. امروز، پنجاه سال بعد، هنوز از زیر در اتاقم آن باریکه‌ی نور را در خیالم می‌بینم، می‌بینم که شب هم‌چنان ادامه دارد و ساکت و مشتاق انتظار می‌کشم.

صبح شد اما هیچ‌چیز رو‌به‌راه نشد. ما هر سه زیر درخشش درخت کریسمسِ شاد و شنگول‌مان ایستادیم و به آن طبل چوبی ظاهرا قشنگ نگاه کردیم، فقط یک سمت پوستش وصل شده بود و هیچ بندی نداشت. مادرم دور چوبک‌های طبل یک روبان ساتن قرمز بسته، و آن‌ها را به طبل نصفه‌نیمه تکیه داده بود. انگار بابانوئل وقت کافی نداشته. به‌هر‌حال سر راهش باید به یک‌عالمه پسر و دختر دیگر هم سر می‌زد.

کلمات کلیدی: کتاب صوتی پدر و دوچرخه، داستان کوتاه پدر و دوچرخه، دانلود کتاب صوتی پدر و دوچرخه، Richard Ford، داستان کوتاه صوتی پدر و دوچرخه، کتاب گویا پدر و دوچرخه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.