دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب آفرینش پدیدارها

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب آفرینش پدیدارها

کتاب آفرینش پدیدارها نوشته شروین وکیلی متنی به نسبت قدیمی است که در سال ۱۳۷۶ به دنبال بحث‌هایی که با دوستان در کانون فلسفه‌ی دانشگاه تهران در گرفت، نوشته شده است.

محور اصلی بحث ظهور پدیدارها از دل پردازش‌های عصبی و چگونگی برکشیده شدن‌شان به مرتبه‌ی عناصر زیست‌جهان است. دیدگاه نگارنده طی بیست سالی که از نگارش این کتاب گذشته دگرگونی‌های فراوانی یافته است، اما این متن هم‌چنان برای ورود به مفهوم «شکست پدیده‌ها» و «آفرینش معنا» کارکرد دارد، هرچند شکلی مقدماتی و قدیمی از این مدل را نشان می‌دهد.

در قسمتی از کتاب آفرینش پدیدارها می‌خوانیم:

علاوه بر این که احساسات در زبان‌هاى گوناگون داراى واژگان هم ارزى نیستند، در درون خود یک زبان هم واژگان مترادف در مورد احساسات دقیقا به یک معنا نیستند. مثلا در زبان فارسى بین دو واژهى شرم و خجالت، تفاوتى وجود دارد که فارسى‌زبانان به خوبى آن را را حس مى‌کنند. در مورد بچه اى که رختخوابش را خیس کرده، نمى‌گوییم شرمگین شده، و در مورد دخترى که پیشنهاد ازدواج دریافت کرده نمى‌گوییم خجالت کشیده. هم‌چنین دو واژه‌ى ترس و وحشت و دهشت با وجود ترادف معناییشان اختلافات کمى با هم دارند. یک مار سمى ممکن است باعث ترس شود، ولى باعث دهشت نمى‌شود، و مثلا موش در رمان 1984 جورج اورول، براى قهرمان داستان دهشت آور بود، نه ترس‌آور.
اما کار به اینجا ختم نمى‌شود. نه تنها در میان واژگان بیان کننده ى احساسات در یک زبان هم تفاوت وجود دارد، بلکه اصلا بخش مهمى از احساسات قابل درک، در زبان‌هاى معمولى فاقد واژه‌ى خاصى براى خود هستند.
 

کلمات کلیدی: آفرینش، فلسفه آفرینش، ارزیابی داده های زیست شناسانه، اصالت پدیده ها، پیش فرض های فلسفی آفرینش، رویکرد منطقی فلسفی آفرینش،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.