دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب شگفتی‌های دانشمندان ایرانی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب شگفتی‌های دانشمندان ایرانی

کتاب حاضر با عنوان شگفتی‌های دانشمندان ایرانی نوشته مجید خالقیان تمامی شگفتی‌های دانشمندان ایرانی از دوران باستان تا دوره‌های پس از اسلام را روایت کرده است.

ایران در طول تاریخ چند هزار ساله خود دانشمندان و اندیشمندان فراوانی را به خود دیده است و این دانشمندان کارهای ارزنده و قابل توجهی انجام داده‌اند. دانشمندان ایرانی در سطح جهانی شهرت داشتند و مورخان از شگفتی‌های کارهای آن‌ها یادکرده‌اند.

شوربختانه چندی است که عده‌ای در اظهاراتی نادرست می‌گویند ایران پیش از اسلام اصلاً دانشمند نداشته است! این اظهارات عجیب است چرا که اگر به منابع پس از اسلام نگاه کنیم، دانشمندان ایران باستان، نماد خردورزی و دانشمندی بوده‌اند؛ از جمله بزرگمهر و برزویه که فراوان از آن‌ها یاد شده است. این در حالی است که در طول تاریخ ایران از جمله پس از تهاجم الکساندر مقدونی و  پس از تهاجم خلفای عربی، اسناد و مدارک فراوانی نابود شدند و شوربختانه با آنکه آثار فراوان هنری و علمی از ایران باستان به جا مانده، اما نام پدیدآورندگان و گروه‌هایی که در ساختن آن‌ها نقش داشته‌اند به دست ما نرسیده است. درواقع کارهای ارزنده دانشمندان ایرانی پس از اسلام در ادامه کارهای دانشمندان ایران باستان بوده است و همه دانشمندان ایرانی در همه زمان‌ها ارجمند هستند.

کلمات کلیدی: دانشمندان ایرانی، شگفتی‌های دانشمندان ایرانی، دانشمندان پس از اسلام، دانشمندان ایرانی دوران باستان، دانشمندان تاریخ ایران،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.