دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب لاهیجان (عروس گیلان)

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب لاهیجان (عروس گیلان)

لاهیجان، شهر چای و ابریشم، با تاریخی کهن و فراز و نشیب بسیار در شرق استان گیلان واقع شده است. این شهر از شمال به دریای خزر، از جنوب به سیاهکل و دیلمان، از مغرب به آستانه اشرفیه و از مشرق به لنگرود محدود است. این شهرستان سرزمینی هموار و جلگه ای است که حاصل رسوبات بجا مانده از سفید رود می باشد. جلگه لاهیجان به علت زیبایی و قدرت حاصلخیزی اراضی و وجود فرآورده های کشاورزی و منابع اقتصادی، امتیاز خاصی در بین دیگر شهرهای استان گیلان کسب کرده است. هموارترین نقطه این سرزمین در قسمت های شمالی مجاور دریا است و هر چه از شمال به طرف جنوب پیش رویم بر ارتفاع آن افزوده می شود. بر طبق روایتی قدیمی این شهر به وسیله لاهیج بن سام بن نوح ساخته شده است. لاهیجان با توجه به اینکه در دوران ساسانیان و پیش از آن مهمترین مرکز تولید و تجارت ابریشم منطقه بوده، به نام شهر ابریشم نیز و به گواه تمام مورخان از «بیه پیش» شناخته میشود. این شهر سال ها مرکز گیلان شهرهای باستانی ایران بوده و در دوره ساسانیان نیز شهری آباد بوده است.

کلمات کلیدی: شهر شناسی، آشنایی با شهرهای ایران، آشنایی با شهر لاهیجان، شهر لاهیجان، عروس گیلان، مکان های دیدنی گیلان=جاهای دیدنی گیلان، شیطان کوه، تلکابین لاهیجان، تاریخچه شهر لاهیجان،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.