دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب جهان بینی و ایدئولوژی - مجموعه آثار

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب جهان بینی و ایدئولوژی - مجموعه آثار

کتاب جهان بینی و ایدئولوژی - مجموعه آثار جلد 23 از مجلد آثار مرحوم دکتر علی شریعتی است که در آن به معناهای فلسفی و جامعه‌شناسی جهان بینی و ایدئولوژی از دید متفکرین گوناگون می‌پردازد و سپس تفسیر خود را از این پدیده‌ها بیان می‌کند.

در بخشی از کتاب جهان بینی و ایدئولوژی - مجموعه آثار می‌خوانیم:

مسئله توبه، مسئله بازگشت انسان است (توبه یعنی بازگشت). درست است که آدم، با این کاری که کرده، عصیان کرده، و این عصیان یعنی از زیر بار قوانین الهی شانه خالی کردن، و توبه یعنی برگشت به تبعیت و اطاعت از قوانین الهی؛ ولی این، با آگاهی است. چون آدم موقعی که تابع قوانین الهی بود، یک الاغ و یک میمون بود که از قوانین الهی مو به مو تبعیت می‌کرد، در حالی که طاعت آدم بعد از هبوط طاعت یک عاصی است که با انتخاب، آگاهی، شعور و ارزشیابی برگشته و بر اساس ارزش، اطاعت را انتخاب کرده است؛ و جبر الهی را آگاهانه انتخاب کرده است، در حالی که می‌توانست انتخاب نکند؛ و طاعت یک اراده آزاد آگاه غیر از طاعت یک برده مجبور ناخود آگاه است. درست روشن است؟

کلمات کلیدی: ایدئولوژی، دانلود کتاب دکتر شریعتی، دکتر علی شریعتی، سخنان شریعتی، کتاب شریعتی، مجموعه آثار دکتر شریعتی، شفاعت ایدئولوژیک، جهان بینی از دیدگاه شریعتی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.