دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب امروز چاره چیست؟

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب امروز چاره چیست؟

هنگامیکه این کتاب بچاپ رسیده گفتارهایی از آقای دکتر محمود افشار نویسنده مجله آینده در خوانده میشود. آقای دکتر با من هم اندیشه است. ایشان هم باین عقیده اند که ایران باید « نوروز ایران » سیاست بیطرفانه پیش گیرد، و این سیاست بیطرفانه، هم بسود ایرانست و هم صلاح دولتهای انگلیس و شوروی در آنست. از اینجا پیداست که این اندیشه را همه ایرانخواهان پاکدرون دارند.
من دکتر افشار را بدانشمندی و پاکدلی میشناسم و در توده نیز بپاکی و نیکی شناخته شده. اینست بایشان خطاب کرده میگویم:
آقای دکتر؛
بیگفتگوست که چاره رهایی ایران از این گرفتاریها پیش گرفتن یک سیاست بیطرفانه و نگراییدن بهیچ یکی از دو دولت است. بیگفتگوست که دولتها اگر در آرزوی صلح و آرامشند، این سیاست بسود آنها نیز هست . اینرا اگر امروز هم نپذیرند سپس خواهند پذیرفت. ولی سیاست بیطرف را در ایران باید جمعیتی پیش گیرند و نگهدارش باشند . شما نیک میدانید که تنها با نوشتن چند گفتار نه سیاست ایران بیطرف خ واهد بود و نه بیگانگان به بیطرفی ما اعتماد خواهند کرد.
اینها همه هنگامی انجام میگیرد که جمعیتی باشد و در سیاست کشور سنگینی اندازد و خود را به بیگانگان بیطرف و نیکخواه معرفی کند (چنانکه من در این کتاب آنرا شرح داده ام).

اکنون آقای دکتر، شما پیشگام گردید و در راه پدید آوردن چنان جمعیتی کوششها کنید و مردان نیکخواه و بیغرض و جوانان خونگرم غیرتمند را با خود همدست گردانیده کار را به نتیجه رسانید، وگرنه از این گفتار نوشتنها و دلسوزیها هیچ نتیجه نخواهد بود.

کلمات کلیدی: چاره، احمد کسروی، تاریخ ایران، سیاست انگلیس در ایران،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.