دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب راهنمای برپاسازی وردپرس چند کاربره

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب راهنمای برپاسازی وردپرس چند کاربره

مولفان اصلی این کتاب: مایکا اپستاین، آندریا رنیک

مترجمین: علی حاجی محمدی، حامد تکمیل

از زمان انتشار نسخه ی ۳٫۰ وردپرس در تاریخ ۱۷ ژوئن ۲۰۱۰ میلادی وردپرس حاوی یک ویژگی موسوم به چندکاربره (Multisite) می باشد. این در حالی است که قبل از آن چند کاربره یک محصول مجزا بود و با عنوان اختصاری WPMU عرضه می شد. از زمان انتشار نسخه ۳٫۰ تصمیم بر آن شد که ویژگی چندکاربره در دل ورپرس پیاده سازی شود و امکان تغییر از حالت ساده به حالت چند کاربره را بر روی سیستم نصب شده جاری و بدون نصب چندین سیستم وردپرس در کنار هم میسر سازد.

ویژگی چندکاربره به شما اجازه می دهد تا چندین سیستم دیگر را از سیستم برپا شده مرکزی منشعب کنید و آنها را در پوشه های دیگر و یا زیر دامنه های مد نظر مستقر کنید. در این حالت نام قراردادی شبکه به کل سیستم اطلاق شده و هر یک از وبلاگ ها یا سیستم های منفرد با عنوان سایت شناخته می شوند. به هنگام بهره گیری از ویژگی چندکاربره تنها یک نسخه از افزونه ها و پوسته ها به همراه تنها یک دیتابیس موجود خواهد بود و نیازی به تهیه چندین نسخه همسان نیست.

شبکه فوق را می توان یک محیط اداره کردن سایت های مجزا تلقی نمود که در آن هر سایت در فضای مختص به خود با کاربران، افزونه ها و پوسته هایش به حیاتش ادامه می دهد. این موارد اختصاصی به معنای تهیه و درج چندین نسخه مجزا نیست، بلکه هر سایت با نمونه سازی از نسخه موجود در فضای خود به نیاز خود پاسخ می گوید. در این شبکه امکان به اشتراک گذاری محتوای سایت ها با یکدیگر وجود دارد، اما این امر یک ویژگی پیشرفته محسوب می شود و نیازمند کسب مهارت است.

یک مثال خوب جهت به تصویر کشیدن شبکه وردپرس همان سرویس وبلاگ دهی wordpress.com می باشد که هر یک از سایت های آن با آدرسی مشابه آدرس http://example.wordpress.com در اختیار کاربر قرار می گیرد. این حالت مشابه عملکرد سرویس های وبلاگ دهی وطنی همچون میهن بلاگ و بلاگفا می باشد. در محیط چندکاربره وردپرس در حالیکه هسته وردرپرس (سرس کد) به اشتراک گذاشته می شود، تنظیمات متفاوتی برای هر سایت وجود خواهد داشت.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

وردپرس یک برنامه تحت وب شناخته شده جهت ساخت وبلاگ و سیستم های مدیریت محتوا است که عمده شهرت خود را مدیون سادگی استفاده از خود است. زمانیکه کاربران این سیستم بر آن چیرگی یابند خواهند توانست آن را در راستای نیاز خود به ده ها روش ممکن و حیران کننده پیکربندی کنند.

مقصود این نوشتار راهنمایی کردن شما جهت نصب و پیکربندی وردپرس چند کاربره (Multisite) به همراه آموزش چگونگی نگاشت یا اتصال نام دامنه ها بر روی سرورهای لینوکس بهره مند از وب سرور آپاچی است.

کلمات کلیدی: وردپرس، آموزش وردپرس، برپاسازی وردپرس چند کاربره، وب سرور، طراحی سایت، آموزش طراحی سایت، بلاگفا، php، wordpress،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.