دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب عشق از دیدگاه روانشناسی و جامعه شناسی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب عشق از دیدگاه روانشناسی و جامعه شناسی

عشق از دید گاه اریک فروم

عشق از دید گاه اریک فروم  این روانشناس وجامعه شناس بزرگ آلمانی  جایگاه بسیار والایی دارد. او عشق را نیروی فعال بشری می داند. نیرویی که موانع بین انسانها را می شکند و آنها را به هم پیوند می دهد و باعث چیرگی انسان بر احساس جدایی و انزوا می شود ودر عین حال به او این امکان را می دهد که خودش وهمسازی شخصیتش را حفظ کند. عاشق ومعشوق یکی می شوند ودر عین حال از هم جدا می مانند.

اریک فروم از جمله کسانی است که در زمینه عشق و مطالعه علت ها و روانشناسی آن فعالیت بسیاری نموده است. تا جایی که یکی از قدرتمند ترین و بهترین تئوریهای روانشناسی را در مورد عشق مطرح می کند.

اریک به وضوح عشق ورزیدن را یک هنر می داند و می گوید:

"اولین قدم این است بدانیم که عشق ورزیدن یک هنر است ،  همانطور که زیستن هنر است."

"علت اینکه می گویند در عالم عشق هیچ نکته آموختنی وجود ندارد این است که مردم گمان می کنند که مشکل عشق مشکل معشوق است و نه مشکل استعداد. مردم دوست داشتن را ساده می انگارند و برآنند که مساله تنها پیدا کردن یک معشوق مناسب یا محبوب دیگران بودن است. هیچ فعالیتی، هیچ کار مهمی وجود ندارد که مانند عشق با چنین امیدها و آرزوهای فراوان شروع شود و بدین سان به شکست بینجامد."

اگر ما بتوانیم یاد بگیریم که چگونه می توان عشق ورزید، باید همان راهی را انتخاب کنیم که برای آموختن هر هنر دیگر چون موسیقی، نقاشی، نجّاری، یا هنر طبابت یا مهندسی بدان نیازمندیم.

کلمات کلیدی: عشق، عشق از دیدگاه روانشناسی، عشق از دیدگاه جامعه شناسی، عشق شناسی، عالم عشق، مشکل عشق، معشوق، دوست داشتن، عشق ورزیدن، دید گاه اریک فروم، روانشناسی عشق، انواع عشق، ابعاد عشق،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.