دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب هشت بهشت

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب هشت بهشت

کتاب هشت بهشت که درباره احکام آئین مقدس بیان و پاره‌ای از وقایع تاریخی می‌باشد، یادگاری است با اهمیت و با ارزش که از دو تن از شهدای نام آور بیان محمدجعفر کرمانی و شیخ احمد روحی به جای مانده است.

جدا از تمایلات مذهبی، این آزاد مردان به لحاظ خدمت در راه آزادی، برابری و حکومت قانون مورد احترام آزادی خواهان به طور اعم و به ویژه ایرانیان آزادی خواه می‌باشند.

در بخشی از کتاب هشت بهشت می‌خوانیم:

باید دانست که هرچیز اسم وجود بر آن صدق می‌کند در منزل بقا با انسان شریک است و باید حق آن را اداء نمود یعنی مهما امکن به قدریکه شخص مقتدر باشد در اکمال نواقص آن چیز باید بکوشد نهایت به حکم الاقرب یمنع الابعد و به مفاد الاقرب فالاقرب نخست بایستی افق خود را روشن نمود آنگاه باطراف سرایت کرد و از برای اصلاح و اکمال مراتبی چند است خیلی چیزها هستند که صلاح در اعدام و آفتای آن‌ها است یعنی جهات عدمی بر آن‌ها غلبه دارد حق آن‌ها اعدام است تا بواخطه نفی نفی تور وجود ظاهر گردد مثلا حیوانات موذیه ردیه از قبیل کیک و پشه و مار و کژدم و قمل و جراد و امثال آن‌ها اگرچه در منزل حیونت با انسان شریکند ولی چون جهات عدمیه بر آن‌ها غالب و مضرت آن‌ها بمراتب بیشتر از نفعشان است لهذا حق آن‌ها افتا و اعدام و ازاله و قلع و قمع است و گوسفند ادای حق آن پرورانیدن و خوردن گوشت آن است بترتیبی که موجب انقراض نوع آن نگردد و ادای حق اسب و الاغ حفظ آن‌ها برای سواری یا بار بردن است و هم چنین منفعت و جودی هر چیزی را باید ظاهر نمود پتی اگر منفعت و صلح در هلاک و فنای آن چیز باشد باید اجراء کرد و اگر مانند سبع ضاریه منفعت در حبس آن‌ها باشد بایستی آن‌ها را محبوس و مقفص داشت لهذا به همان نسبت که اهل منزل مختلف‌اند ایفای حقوق مشترکین در منزل نیز متفاوت است بنابراین اهل منزل بر دو نوع تقسیم میشوند نوع اول اشخاصی که در بنی نوع بشر می‌باشند نوع دویم آنکه از منزل بشریت خارج‌اند اول را آداب عشرت و دوم را سلوک وجودی نامند.

کلمات کلیدی: ملا محمدجعفر کرمانی، احمد بن محمد جعفر روحی کرمانی، احمد روحی، شیخ احمد روحی، وقایع تاریخی، میرزا آقاخان کرمانی، کتاب هشت بهشت pdf،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.