دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب نانو سیم‌ها

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب نانو سیم‌ها

کتاب نانو سیم‌ها نوشته‌ی افشین رشید، انواع نانو سیم‌ها و کاربردهای آن‌ها را شرح می‌دهد. نانو سیم‌ها در علوم مکانیک، الکترونیک، اپتیک یا پزشکی کاربرد دارند.

نانو سیم‌ها از ساختاری شگفت‌انگیز برخوردارند نانو سیم‌ها بسیار نازک هستند. ایجاد نانو سیمی فقط با قطر یک نانومتر امکان‌پذیر است. از نانو سیم‌ها برای ایجاد کوچکترین ترانزیستور‌ها یعنی (نانو ترانزیستورها) استفاده می‌شود. نانوسیم‌ها را می‌توان از فلزات، مواد نیمه هادی، مولکول‌های آلی و غیره تهیه کرد و نیز می‌توان آن‌ها را در علوم مکانیک، الکترونیک، اپتیک یا پزشکی به کار برد.

در بخشی از کتاب نانو سیم‌ها می‌خوانیم:

نانوسیم‌های نیمه هادی به عنوان دستهٔ قدرتمندی از مواد در حال ظهور می‌باشند که با کنترل رشد و سازمان‌دهی فرصت‌های جدیدی را برای دستگاه‌های الکترونیکی و فوتونیکی ریزمقیاس فراهم آورده‌ است. گروهی از روش‌ها برای ساخت نانوسیم‌های نیمه هادی در دسترس می‌باشند سیم‌های کوانتومی همگن را می‌توان با قطر پایین تا 3 نانومتر و با وجود ناخالصی‌های خاص برای کنترل ویژگی‌های الکترونیکی، ساخت. اخیراً رشد کنترل شدهٔ محوری و شعاعی ناهمگن به دست آمده‌ است که در آن به ترکیب یا دوپینگ به ترتیب بر روی یک سطح اتمی همراه یا عمود بر محور سیم کوانتومی سوار می‌شود.

این طیف گستردهٔ ساختارهای کنترل شده، پیشرفت دستگاه‌های ریزمقیاس قدرتمند و یکتای الکترونیکی و اپتوالکترونیکی را برای استفاده در آینده میسر می‌سازد. ویژگی‌های مکانیکی نانوسیم‌های نیمه هادی، با توجه به کاربردهای بالقوه آن‌ها در دستگاه‌های الکترونیکی و الکترومکانیکی جالب است.

کلمات کلیدی: نانو سیم، نانو سیم ها، کاربرد نانو سیم ها، نانو سیم ها چیست، ساخت نانو سیم ها، رشد نانو سیم ها، خواص نوری نانو سیم ها، کاربرد نانو سیم ها در پزشکی، انواع نانو ذرات، انواع نانو ذرات و کاربردهایشان، نانو مواد،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.