دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب دکل‌های مخابراتی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب دکل‌های مخابراتی

کتاب دکل‌های مخابراتی نوشته‌ی مصطفی جلیلیان فر، تلاش دارد شرحی بر ساختار و اجزا دکل‌های استفاده شده در مخابرات بدهد و تعدادی از تجهیزات قابل نصب بر روی آن دکل‌ها را توضیح دهد.

در بخشی از کتاب دکل‌های مخابراتی می‌خوانیم:

دکل، به سازه‌های بلندی گفته می‌شود که معمولا به شکل خرپا (lattice tower) هستند و از آن برای نگهداشتن اجسام در ارتفاع استفاده می‌شود. که این اجسام می‌توانند چراغ‌های روشنایی، خطوط پر فشار برق،...، و یا سیستم‌های دریافت و ارسال مخابراتی باشد. در حالت معمول به صورت قطعات پیش ساخته هستند که قابلیت مونتاژ دارند. دکل‌ها معمولا از آهن و از نوع ST37 و ST44 ST52 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جهت جلوگیری از خوردگی و زنگ‌زدگی در قطعات دکل معمولا از گالوانیزه استفاده می‌شود. نوع پیچ و مهره‌های استفاده شده در دکل‌ها اغلب از نوع پیچ‌های مقاوم A325 یا معادل آن گرید 8/8 و معمولا بصورت گالوانیزه و یا در مواردی به صورت استیل هستند. در دکل باید میزان باد در آن منطقه و حوادثی مانند میزان فشار زلزله و... را بررسی کرد. برای طراحی دکل‌ها آیین نامه و استانداردهای خاصی وجود دارد که برای انواع دکل متناسب با نامشان کاملا متفاوت است.

کلمات کلیدی: دکل های مخابراتی، دکل های مخابراتی در مناطق مسکونی، کاربرد دکل های مخابراتی، فواید دکل های مخابراتی، دکل های مخابراتی چگونه کار میکنند، انواع دکل های مخابراتی، دکل های مخابراتی ایران، نحوه کار دکل های مخابراتی، اجزای تشکیل دهنده دکل های مخابراتی، آنتن های مخابراتی، دانلود رایگان کتاب دکل‌های مخابراتی، دانلود pdf کتاب دکل‌های مخابراتی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.