دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب نییم؛ گیاه محافظ

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب نییم؛ گیاه محافظ

کتاب نییم؛ گیاه محافظ نوشته‌ی اسماعیل پورکاظم، به بررسی تاریخچه، مشخصات گیاهشناسی، اکولوژی، برداشت، ترکیبات شیمیایی، کاربردها و سایر موارد این گیاه می‌پردازد.

گیاه "نییم" (neem) با نام علمی "Azadirachta indica" از خانواده "ماهون" (mahogany) در زمره درختان همیشه سبز و سریع الرشد بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری از جمله هندوستان، سریلانکا (سیلان)، برمه (میانمار) و پاکستان می‌باشد که استفاده‌های بسیاری در زمینه‌های غذایی، داروئی، بهداشتی و کشاورزی دارد. گیاه "نییم" از اهمیت دارویی فراوانی در طب‌های سنتی مناطقی از دنیا برخوردار می‌باشد زیرا خواص درمانی مطلوبی برای بهبود بسیاری از بیماری‌ها دارد. درختان "نییم" را غالبا برای تهیه روغن حاصل از دانه‌هایش پرورش می‌دهند زیرا از روغن "نییم" علاوه بر مصارف داروئی می‌توان به عنوان یک آفتکش (pesticide) مؤثر و بی‌خطر برای محیط زیست و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی بهره جست. از برگ‌های گیاه "نییم" به عنوان ماده دافع حشرات مزاحم بهره می‌برند. گل‌ها و ساقه‌های درختان "نییم" دارای تأثیری همانند مسواک زدن در جلوگیری از جرم دندان‌ها و پوسیدگی یا کرم زدگی آن‌ها است. درختان "نییم" در جزایر جنوبی کشور ایران نیز می‌رویند.

کلمات کلیدی: گیاه شناسی pdf، دانلود کتاب گیاه شناسی pdf، دانلود گیاه شناسی، دانلود رایگان کتاب کشاورزی pdf، کشاورزی، دانلود کتاب کشاورزی، کتاب گیاه شناسی، آموزش گیاه شناسی، دانلود رایگان کتاب گیاه شناسی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.