دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب پرنده عاشق

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب پرنده عاشق

کتاب پرنده عاشق اثر کورنلیوس ماتیوس با ترجمه و تدوین اسماعیل پورکاظم که به تصاویر متعدد و مناسبی آراسته شده است، در صدد بیان عاقبت شرارت‌های انسان‌ها جهت عبرت گیری کودکان و نوجوانان فارسی زبان می‌باشد.

عاقبت اَعمال زشت و ظالمانه در قصّه‌ها:

انسان‌ها رفتارهای مختلفی را در طی زندگی کوتاه خویش بروز می‌دهند. این رفتارها می‌توانند خوب یا بد تعبیر شوند ولیکن معیار خوب و بد بودن از نظر افراد مختلف، سنین متفاوت و جوامع گوناگون در طی زمان تغییر می‌یابند امّا می‌توان نظر "ژان ژاک روسو" فیلسوف فرانسوی را همیشه در نظر داشت که می‌گوید:

"حقوق و آزادی هر کسی به آن جا ختم می‌شود که حقوق و آزادی فرد دیگری از آحاد جامعه آغاز می‌گردد."

بنابراین آنچه می‌تواند تعیین کنندۀ رعایت رفتارهای نادرست اشخاص باشد، لاجرم مجازات‌ها و تنبیهاتی هستند که برای اَعمال ناروا و خارج از عُرف، وجدان و قوانین جامعه مشخص می‌شوند آنچنانکه در قرآن کریم در مواردی چنین آمده است:

"پس هر کسی به اندازۀ هر ذرّه‌ای خوبی و یا بدی انجام داده باشد، پاداش و عذاب خواهد دید." (فمن یعمل مثقال... .). 

و یا "کفر ممکن است دوام یابد امّا ظلم هیچگاه پایدار نخواهد ماند." (ولایبقی مع الظلم...) 

در تاریخ و روایات متعدد و عبرت آموز قرآنی نیز مثال‌هایی از سرانجام قوم عاد و ثمود (لوط و صالح) و تالوت و جالوت (قوم بابولسا و جابولسا) آورده شده‌اند که در عاقبت کارهای خلاف و ناروای خویش به نابودی کشانده شده‌اند. آنچنانکه در اینگونه مواقع می‌گویند:

"بهرام که گور می‌گرفتی همه عمر - دیدی که چگونه گور بهرام گرفت."

بنابراین عاقبت همۀ زندگان مرگ و نیستی جسمانی است و لاجرم پاداش و مجازات اعمالی که خواسته و ناخواسته در زندگی مادی مرتکب شده است، خواهد دید. بر همین اساس جملگی دانشمندان رعایت تقوا و پرهیزگاری را تنها راه رهائی انسان‌ها از زیاده خواهی و متعاقب آن اَعمال تجاوزکارانه دانسته‌اند. 

کلمات کلیدی: کتاب داستان کودک، کتاب کودک، داستان نوجوان، دانلود کتاب کودک، داستان بچگانه، داستان کودک، داستان برای نوجوانان، دانلود کتاب داستان کودکانه برای اندروید، دانلود pdf کتاب داستان های کودکانه، کتاب پرندۀ عاشق، The Bird Lover، Cornelius Mathews، دانلود کتاب داستان کودکان، دانلود کتاب داستان کودکان به صورت pdf، قصه های کودکان، کتاب داستان برای نوجوانان،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.