دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب غروب

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب غروب

کتاب غروب نوشته‌ی محمدعلی قجه، مجموعه‌ای شامل 9 داستان کوتاه است؛ داستان انسان‌هایی که خواسته یا ناخواسته گرفتار اتفاقات ناگواری می‌شوند. 

اتفاقاتی که سرنوشت‌شان را دگرگون می‌کند و در این میان انتخابی باقی می‌ماند میان خوب و بد که به سوی سپیدی بروی یا به سوی سیاهی و این یعنی آنکه به خود بیندیشی یا به دیگری که در هر حال پایان راهت مرگ است و نیستی. در این میان باید پرسید که اگر ما به جای آن‌ها باشیم چه راهی را انتخاب خواهیم کرد؟

 در بخشی از کتاب غروب می‌خوانیم:

سال‌ها قبل در دشتی زیبا و دل‌انگیز، در پهنه‌ای سرسبز و پرطراوت، آن جا که کران تا کرانش زندگی بود و زندگی، درست جایی که به آبگیرهای رنگارنگ منتهی می‌شد، نهر آبی بود زلال و خروشان.

نهری پر جنب‌وجوش که از پیچ‌وخم‌های فراوان می‌گذشت، نهری که از بالای کوه تا پایین‌ترین نقطه جلگه حاصلخیزی جاری می‌شد تا بی‌وقفه به سوی رودخانه بزرگ روان شود و به دریا برود.

نهری که آبشخور جانداران بود، چه آن‌ها که کوچک بودند و چه آن‌ها که قد به آسمان می‌سائیدند، همچون درخت تنومند بید که در کنار آن سال‌های سال رشد کرده بود، با ریشه‌هایی عمیق در دل خاک نمدار، خاکی که همواره بوی زندگی می‌داد. خاکی که پوستینش چمن بود و بوته‌هایی رنگارنگ.

هر صبح دم با طلوع فرح‌بخش خورشید بر آن گستره همیشه زنده، بوته‌ها، جانداران، نهر آب و حتی حلزون‌ها و کرم‌ها از خواب برمی‌خاستند و شروع روزی دیگر را جشن می‌گرفتند. درست آن هنگام که خورشید از پس کوه‌های دوردست به دشت سرکی می‌کشید. آن هنگام که پرده سیاه شب به کناری می‌رفت، درخت بزرگ بید چشمانش را باز می‌کرد؛ اما زودتر از همه، چراکه او خورشید را از آن بالا زیباتر می‌دید و پس‌ازآن با طنازی برگ‌های زیبایش را تکان می‌داد تا به سنجاب‌ها، به کبوترها و گنجشک‌ها بگوید که برخیزند، به آن‌ها که میان شاخه‌هایش لانه کرده بودند.

کلمات کلیدی: دانلود داستان کوتاه غروب برای پی دی اف، دانلود مجموعه داستان کوتاه غروب، مجموعه داستان کوتاه غروب، دانلود داستان ایرانی، داستان کوتاه غروب، دانلود داستان کوتاه غروب، دانلود داستان کوتاه غروب برای اندروید، دانلود داستان کوتاه غروب برای ایفون، داستان های کوتاه، داستان کوتاه، دانلود داستان کوتاه، داستان ایرانی، pdf داستان رایگان، داستان فارسی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.