دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب مبانی کیفیت میکروبی آب و آلاینده‌های کم عیار در آب

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب مبانی کیفیت میکروبی آب و آلاینده‌های کم عیار در آب

کتاب مبانی کیفیت میکروبی آب و آلاینده‌های کم عیار در آب نوشته‌ی یوسف جلالی، در مورد نحوه‌ی شناسایی و کنترل عوامل مؤثر در کیفیت میکروبی آب، شامل مبحث اصول خط مشی تأمین آب آشامیدنی سالم، از جمله ایجاد موانع فزاینده‌ی آلاینده زدائی در مسیر منابع طبیعی آب و فرایندهای تصفیه آب و شبکه آبرسانی، بررسی‌های اپیدمیولوژیک، آمار بیماری‌ها و چگونگی انتشار بیماری‌های ناشی از آب، کیفیت میکروبی آب در مراحل گوناگون تصفیه و در شبکه آبرسانی، چگونگی نمونه برداری و آزمایش صحیح آب، روش‌های پیشرفته تشخیص و شناسایی مولکولی میکروب‌های بیماری‌زای آبزی است. 

مبحث آلاینده‌های کم عیار (ریز مقدار) در آب، حاوی آخرین دستاوردهای پژوهشی در زمینه‌ی ضدعفونی آب با کلر و پرتوهای ماوراء بنفش و معرفی آلاینده‌های غددی در آب، چگونگی مکانیسم آن‌ها در سامانه غددی و ایجاد ناهنجاری‌های گوناگون در سلامتی انسان و حیوانات محیط زیست، چالش‌های مربوط به تعیین استاندارد و قوانین کنترل آلاینده‌های غددی و نحوه تصفیه آن‌ها در آب مورد بررسی قرار گرفته است.  در انتهای کتاب منتخبی از واژه‌های علمی، و پیوستی در مورد بررسی ژرف‌تر آلاینده‌های غددی ارائه شده است.

یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در سلامت و بهداشت انسان، کیفیت سالم و مستمر آب آشامیدنی است؛ لذا حفاظت از منابع طبیعی آب و جلوگیری از آلودگی و تأمین کیفیت هر چه بالاتر آن جزو اصول پایه‌ی تأمین آب آشامیدنی سالم به شمار می‌رود. در این راستا جمع‌آوری و تصفیه‌ی بهداشتی فاضلاب‌های شهری و صنعتی و روان آب‌های کشاورزی و سایر منابع آلودگی در کلیه‌ی حوزه‌های آبریز کشور می‌بایستی بر اساس یک خط مشی جامع توسعه‌ی منابع آب و قوانین و مقرارت مدون و همه شمول، کنترل، پایش و نگهداری شود.

کیفیت آب آشامیدنی می‌تواند توسط عوامل میکروبی بیماری‌زا و همچنین آلاینده‌های غددی شامل مواد دارویی و بهداشت شخصی و علف‌کش‌ها و حشره‌کش‌ها و مواد زیان‌آور صنعتی که با وجود غلظت بسیار پائین، می‌تواند موجب ناهنجاری‌های گوناگون و فراگیر در سامانه‌ی غددی انسان و سایر جانداران محیط زیست شود، سلامت جامعه را به مخاطره اندازد. 

کلمات کلیدی: کنترل کیفیت آب آشامیدنی، کنترل کیفی آب و فاضلاب، شاخص کیفیت آب چیست، مقاله آلودگی آب، مقاله آلودگی آب pdf، علت آلودگی آب ها، اهمیت کیفیت آب،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.