دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب درخونگاه

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب درخونگاه

کتاب درخونگاه اثر پونه شاهی، مجموعه‌ای از 13 داستان کوتاه و جذاب است که مضامینی اجتماعی همراه با زاویه دید جدیدی دارد.

گاهی بیان داستان تلخی در قالب طنز و گاه بدون چاشنی طنز طوری که بعد از شنیدن آن‌ها از کنار آدم‌های اطراف‌تان در جامعه بی‌تفاوت عبور نخواهید کرد و به همین دلیل حتی قالب روایت این داستان‌ها نیز تحت تأثیر همین مضامین‌اند. داستان‌های کوتاه این کتاب شرح زندگی مدرن انسان امروزی است و به شکلی کوتاه و با عنایت به نظم حاکم بر موقعیت زندگی امروزی روایت می‌شود.

در بخشی از کتاب درخونگاه می‌‌خوانیم:

صبح یک روز گرم تابستان، خوزه سانچز فدریکا و همراهانش در ادامه سفرهایشان، به دهکده‌ای رسیدند که از هیاهو و تمدن حاکم برشهرهای بزرگ کشورهای اروپایی آن زمان، بی‌نصیب مانده بود. دهکده‌ای آرام، خوش آب و هوا و ساکت با مردمانی که با هم خوب بودند. در دهکده قبرستانی وجود نداشت. کلانتری و دادگاهی نبود و کسی مجرم شناخته نمی‌شد. چون جرمی اتفاق نمی‌افتاد.

مردم دهکده اکثراً در حیاط خانه‌های خود، درختان میوه کاشته بودند و پشت عمارت‌های مسکونی شان را به کاشتن سبزی و گوجه و بادمجان و سیب زمینی و سایر مایحتاج‌شان اختصاص داده بودند. ورودی خانه‌هایشان را تا پای پله‌ها گل کاری کرده و در انتهای باغ‌هایشان طویله‌ای برای نگهداری گاو و گوسفندان‌شان ساخته بودند و در کنارش جایی هم برای مرغ و خروس‌هایشان.

صبح که از خواب بیدار می‌شدند تا شب مشغول کارهای روزانه بودند و کسی وقتی برای تلف کردن و کشیدن نقشه‌های بیهوده نداشت. دهکده، جوان بود و رئیس دهکده هم مرد جوانی به نام لئوردیانو چاوزبود. همه لئو صدایش می‌زدند و احترام ویژه‌ای برایش قائل بودند. خوزه، تاجر جهانگردی بود که از 16 سالگی به همراه پدرش به سفر رفته بود و کسب و کار او را که تجارت بود، آموخته بود.

کلمات کلیدی: داستان کوتاه، مجموعه داستان، دانلود داستان کوتاه، داستان فارسی، داستان ایرانی، دانلود مجموعه داستان، داستان های کوتاه، دانلود داستان اجتماعی، دانلود داستان ایرانی، داستان اجتماعی، pdf داستان رایگان،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.