دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب تسهیل رشد در کودکان مبتلا به اسپینابیفیدا و هیدروسفالی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب تسهیل رشد در کودکان مبتلا به اسپینابیفیدا و هیدروسفالی

کتاب تسهیل رشد در کودکان مبتلا به اسپینابیفیدا و هیدروسفالی تألیف سازمان بهداشت جهانی، کتابچه‌ی راهنمایی برای کارکنان توانبخشی مبتنی بر جامعه است.

مروری بر تاریخ معلولیت‌های جهان نشان می‌دهد که هر دوره‌ای از تاریخ بشریت، در هر فرهنگ و تمدنی و میان همه‌ی طبقات اجتماعی، همواره افرادی وجود داشته‌اند که از نظر عملکرد جسمی و یا ذهنی پایین‌تر از حد طبیعی بوده و همین امر سازگاری آنان را با محیط زندگی‌شان دشوار ساخته است.

در بخشی از کتاب تسهیل رشد در کودکان مبتلا به اسپینابیفیدا و هیدروسفالی می‌خوانیم:

کودکان مبتلا به اسپینابیفیدا به دلیل آسیب عصبی فاقد حس طبیعی لمس و درد در پنجه‌ها، ساق‌ها و بدن می‌باشند. برخی از این کودکان ممکن است دچار فقدان کامل حس در اطراف انگشتان پا باشند. میزان کاهش حسی بستگی به محل اسپینابیفیدا روی ستون فقرات و هم چنین میزان آسیب عصبی ناشی از آن دارد. 

فقدان حس باعث می‌گردد که صدمات و آسیب دیدگی‌ها بهبودی پیدا نکنند. به عنوان مثال سوختگی‌ها و بریدگی‌ها می‌تواند مشکل‌ساز شود چرا که در این کودکان زمان طولانی‌تری جهت بهبودی زخم‌ها نسبت به کودکانی که دارای حس طبیعی هستند نیاز خواهد بود. بسیار مهم است پاهای این کودکان در مقابل صدمات محافظت شود.

کلمات کلیدی: پزشکی، دانلود کتاب پزشکی، کتاب های پزشکی، کتاب پزشکی، اختلالات پزشکی، مطالب پزشکی، بیماران توانبخشی، اصول توانبخشی، اسپینابیفیدا، عوارض اسپینا بیفیدا مخفی، اسپینا بیفیدای مخفی نیاز به درمان دارد، سوالات هیدروسفالی، عوارض هیدروسفالی، همه چیز درباره هیدروسفالی، علت بیماری هیدروسفالی در جنین چیست، کتابچه راهنما برای کارکنان توانبخشی مبتنی بر جامعه،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.