دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب ترکه و تبر

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب ترکه و تبر

کتاب ترکه و تبر گزیده‌ای از اشعار ادبی مرتضی کیوان هاشمی است. دو گانگی درون مایه‌ای چامه‌های این اثر به پویایی باورهای شاعر در گستره‌ی سال‌های زندگی‌اش برمی‌گردد.

نوشتار حاضر، مقدمه‌ای بر اشعاری است که با نظمی اندیشیده از کلیات و کبریات آغاز می‌کند و به جزییات و صغریات می‌پردازد تا بتواند در نهایت به استنتاجی معقول راه یابد. این کتاب، یک اثر ادبی است. ادبیات، ریشه در زندگی بشر دارد و نماد اندیشه و احساس انسان، در قالب کلام می‌باشد.

برای آنکه جایگاه اثر حاضر، در گستره‌ی عظیم ادبیات، شناسایی شود کافی است که بدانید این کتاب، به زبان پارسی است نه صدها زبان دیگر. منشأ ملی آن ایران است نه دیگر کشورهای فارسی زبان. از جهت زمانی مربوط به عصر حاضر و روزگار معاصر است نه ادوار تاریخی گذشته. از جهت مکانی ساخته و پرداخته‌ی یک پارسی گوی مقیم ایران است و نه یک پارسی گوی مهاجر و مقیم خارج از ایران. شعر است نه نثر. قالب اشعار، غزل است نه قصیده و مثنوی و البته بیشترین آن‌ها شعر کلاسیک است نه شعر نو.

در بخشی از کتاب ترکه و تبر می‌خوانیم:

صاحبدلان! سعید به سینا رسیده است
فریاد عاشقان به ثریا رسیده است
انگار باز، کوه‌کنی تیشه خورده است
کآوازه‌اش به آن سر دنیا رسیده است
شیرین، به خواب خسرو و فرهاد رفته است
مجنون پا برهنه، به لیلا رسیده است
سرگشته رهروی ز کویری گذشته است
لب تشنه‌ای، به ساحل دریا رسیده است

کلمات کلیدی: اشعار کلاسیک، دانلود شعر کلاسیک، دانلود کتاب ترکه و تبر، دانلود کتاب شعر، دانلود کتاب شعر ترکه و تبر، کتاب شعر کلاسیک، شعر فارسی، شعر معاصر، دانلود کتاب شعر معاصر، دانلود کتاب شعر، مجموعه شعر، دانلود مجموعه شعر، شعر فارسی، مجموعه شعر فارسی، کتاب شعر، غزلیات، غزلیات کلاسیک، کتاب شعر غزل، اشعار غزل، اشعار غزل، شعر غزل،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.