دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان MP3 کتاب صوتی تهران عاشقت می‌کند

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب صوتی تهران عاشقت می‌کند

کتاب صوتی تهران عاشقت می‌کند نوشته بردیا یادگاری داستانی از مجموعه کتاب زندگان است که حاصل ده سال قصه‎نویسی او از مصائب و دقایق نسل خودش است. نسلی که با جنگ هشت‎ساله چشم به جهان گشود و هنوز بیرحمانه دنبال کشف زندگی‌ست. داستان‌ها با محوریت رنج‎های پنهان، شهر و قلب‌های گسسته است.

داستان «تهران عاشقت می‎کند» از این مجموعه برگزیده‎ی داستان تهران شده است که با صدای مجتبی صدیقی روایت می‌شود.

در قسمتی از کتاب صوتی تهران عاشقت می‌کند می‌شنویم:

پدر من میهن‌دوست دوآتشه‌ی جبهه نرفته‌ای است که ترجیح می‌دهد در زمان صلح با شاهنامه خواندن و میل باستانی چرخاندن ایرانی بودنش را به رخ بکشد، یک بیوک دردانه هم دارد. آفتابِ آن‌روز حتما از چهار جهت تابیده بود که پدر ماشین عزیزتر از جانش را داد دست من. یاسمین را بر داشتم تا توی اکباتان یک چرخی بزنیم.

توی فاز یک، وسط ورزشگاه پاس و راه‌آهن، خیابانی هست که اکباتانی‌ها به آن می‌گویند هالیوودبلوار و پسرها جمع می‌شوند دور هم به پز دادن با ماشین‌شان و سُک‌زدن آن‌یکی و دخترها هم که شیک و مجلسی با مادرهایشان برای خرید می‌روند. اما هیچ‌کدام از این‌ها و مخصوصا بوق‌بوق ماشین‌ها برای یاسمین جالب نبود و هول هم کرده بود انگار از دیدن آن‌همه آدم و ماشین. گوشه‌ای پارک کردم و گفتم: «می‌خوام دنج‌ترین جای این شهر رو نشونت بدم. هر وقت مخم پیچ می‌خوره می‌رم چندساعت می‌شینم اون‌جا. بهترین جای تهرانه.» دنبالم آمد و لابه‌لای جمعیت از وسط هالیوود بلوار پیچیدیم توی یک درگاهی و من جلوتر از او نشستم روی نیمکت پای قبر شهید گمنام. انگار نه صدایی بود و نه دود و بوقی. به طاقیِ سقف و کاشی‌کاری‌ها نگاه کرد و آرام‌تر از من نشست آن‌سر نیمکت و گفت: «خیلی خوب است. خوش‌‌به‌حال.» خوش به‌ حال من و یک مادر چشم‌به‌راه که کاش می‌دانستیم زیر این سنگ سیاه کی خوابیده. دست آخر هم رفته بودیم میدان آزادی و چندباری هم آن‌جا را دور زده بودیم. یاسمین با هیجان به ریسه‌های رنگی نگاه می‌کرد.

کلمات کلیدی: داستان کوتاه، دانلود داستان کوتاه صوتی، داستان صوتی کوتاه، داستان دفاع مقدس، دفاع مقدس، داستان اجتماعی، داستان تهران عاشقت می کند، دانلود کتاب تهران عاشقت می کند، کتاب صوتی تهران عاشقت می کند، دانلود کتاب صوتی داستان،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.