دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان MP3 کتاب صوتی چرا فوتبال مهم است؟

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب صوتی چرا فوتبال مهم است؟

کتاب صوتی چرا فوتبال مهم است؟ روایتی جذاب از زندگی ادسون آرانتس دو ناسیمیونتو ملقب به پله بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ جهان فوتبال است.

ادسون آرانتس دو ناسیمیونتو (Edson Arantes do Nascimento) ملقّب به پله بازیکن سابق فوتبال اهل برزیل است. پله در دوران بازیکنی خود سه جام جهانی را کسب کرد و رکوردهای بسیاری را شکست. از القاب دیگر او «او ری» (شاه) و «پرولا نگرا» (مروارید سیاه) بودند. او عموماً به عنوان بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ جهان فوتبال شناخته می‌شود.

در قسمتی از کتاب صوتی چرا فوتبال مهم است؟ می‌شنویم:

«گللللللللللللللللللل!!!!!!!!!!»
خندیدیم. جیغ کشیدیم. بالا و پایین پریدیم. با همه‌ی فامیل در خانه‌ی کوچک ما جمع شده بودیم. مثل همه‌ی خانواده‌های دیگر، در سراسر برزیل.
سیصد مایل آن‌طرف‌تر، پیشِ چشم جمعیتی خروشان در ریودوژانیرو، برزیل بزرگ در فینال جام جهانی ۱۹۵۰ به مصاف اروگوئه‌ی کوچولو رفته بود. همه‌چیز به سودمان بود. لحظه‌ی سَروری‌مان فرا رسیده بود و در دومین دقیقه‌ی نیمه‌ی دوم، یکی از فورواردهای ما، فریاکا، مدافع مستقیمش را از سر راه برداشت و توپ را با یک شوت تیز و کوتاه به طرف دروازه فرستاد. توپی که از دروازه‌بان گذشت و به تور چسبید.
برزیل یک، اروگوئه صفر.
زیبا بود، حتی اگر نمی‌توانستیم با چشم خودمان ببینیمش. شهر کوچک ما تلویزیون نداشت. درواقع پخش تلویزیونی با همین جام جهانی به برزیل آمد اما فقط در ریو، بنابراین ما مثل بیشتر برزیلی‌ها فقط رادیو داشتیم. گوشه‌ی اتاق اصلی خانه، یک رادیوی غول‌آسای چهارگوش با پیچ‌های گرد و آنتنِ وی‌شکل جا خوش کرده بود که حالا داشتیم مثل دیوانه‌ها دورش می‌رقصیدیم و جیغ‌وداد می‌کردیم.
من نه‌سالم بود ولی آن احساس را هرگز فراموش نخواهم کرد: سرخوشی، غرور و فکر این‌که دوتا از بزرگ‌ترین عشق‌هایم، فوتبال و برزیل، حالا در پیروزی متحد شده بودند؛ در رسیدن به عنوانِ بهترینِ همه‌ی جهان. مادرم را یادم است با لبخند سهل‌الوصولش، و پدرم را، قهرمانم، که بعد از مصدومیتِ چندسال قبل و فروریختنِ همه‌ی رویاهای فوتبالی‌اش حالا دوباره جوان شده بود و دوستانش را با شادمانی غریبی بغل می‌کرد.
همه‌ی این‌ها قرار بود نوزده‌دقیقه دوام بیاورد.
من، مثل میلیون‌ها برزیلی دیگر در آستانه‌ی یاد گرفتن یکی از درس‌های دشوار زندگی و فوتبال بودم: هیچ‌چیز قطعی نیست مگر زمانی که سوت پایان به صدا درآمده باشد.
از کجا باید می‌دانستیم؟ جوان‌هایی بودیم سرگرمِ یک بازیِ جوان، در کشوری جوان. سفر ما تازه داشت شروع می‌شد.

کلمات کلیدی: داستان کوتاه چرا فوتبال مهم است، کتاب گویا چرا فوتبال مهم است، دانلود کتاب صوتی چرا فوتبال مهم است، داستان کوتاه صوتی چرا فوتبال مهم است، Edson Arantes do Nascimento، کتاب صوتی چرا فوتبال مهم است،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.