دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب سنتز هگلی و ایده آلیسم مذهبی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب سنتز هگلی و ایده آلیسم مذهبی

آنچه که در این کتاب با عنوان سنتز هگلی و ایده‌آلیسم مذهبی توسط امین افصحی گردآوری شده است. در اصل کوششی است که آن جنبه از ابعاد فردی و اجتماعی انسان‌ها را بررسی میکند که کمتر مورد توجه بوده است، و انسان را از زاویه‌ی منفعت‌طلبی می‌بیند، منفعت طلبی‌ای که به نوعی در خون آدمی بوده و شاید همین بعد ما به نوعی بعد تاریخ ساز بشر می‌باشد، آنچه امروز تاریخ می‌نامیم، در اصل ثبت وقایعی است که در گذشته از نوع بشر به دست ما رسیده است، وقایعی که بر اثر منفعت‌طلبی حکام اتفاق افتاد و حتی در ثبت آنها نیز منفعت پادشاهان و طبقه‌ی اشراف لحاظ گردیده است.

من در اینجا از فلسفه‌ی تاریخ و یا فلسفه‌ی جامعه‌شناسی و حتی روانشناختی جامعه‌شناسی چیزی نگفته‌ام فقط اگر به نقد سنت پرداختم. سنتی را نقد کردم که در اصل ریشه در الهیت نداشته و اگر مدرنیته را با نقد معرفی کردم، علتش آنکه اساس ا مدرنیته‌ای که بی‌خدا باشد بیشتر به درد دنیای روبات‌ها می‌خورد تا دنیای انسان، انسانی که حتی اگر در تاریک‌ترین زندان‌ها گرفتار شود، باز به دنبال دریچه‌ای است تا با آن به آسمان بنگرد.

کلمات کلیدی: فلسفه جامعه شناسی، ایده آلیسم، ایده آلیسم مذهبی، فلسفه ایده آلیسم، فلسفه ی اسلامی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.