دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب نقش تبلیغات رادیویی در کودتای ۱۳۳۲

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه »
کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب نقش تبلیغات رادیویی در کودتای ۱۳۳۲

در شصتمین سالگرد کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، پژوهشی تحلیلی- توصیفی که از منظری جدید به وقایع منتهی به سقوط دولت دکتر محمد مصدق می‌نگرد. پژوهشی با عنوان «نقش تبلیغات رادیویی در کودتای سال ۱۳۳۲» به قلم «مروین رابرتز»، دانشجوی دکترای تاریخ در دانشگاه نورث‌ دنتون تگزاس‌ در آمریکا که در شماره ی نوامبر ۲۰۱۲ دوماهنامه ی «Iranian Studies» منتشر شده است.

تاریخ نگاران کودتای مردادماه ۲۳۳۱، کودتایی که بانی و مجریاش ایالات متحده و بریتانیای کبیر بودند، برای بر ساختن روایتی از رخدادهای آن دوره بسیار به رسانه های چاپی تکیه کرده اند. این تحقیق، بر پایه ی برنامه هایی رادیویی که اف بی آی اس (سرویس خارجی اطلاعات رادیویی و تلویزیونی ایالات متحده) ثبت و ضبط کرده، روایت ماجراهای کودتا را بسط می دهد و به این نتیجه میرسد که ادعاهای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی ای) در مورد نقش مرکزی و حساس برنامه های تبلیغاتی پوشیده و در لفافه ی رادیو در موفقیت کودتا گمراه کننده و خطا است.

کلمات کلیدی: کودتای 1332، دکتر مصدق، تاریخ پهلوی، سقوط دکتر مصدق،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.