دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب پارادوکس (بودن در نیستی، آرامش در ناآرامی)

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب پارادوکس (بودن در نیستی، آرامش در ناآرامی)

کتابچه ای که در پیش رو دارید، حاصل سالها مطالعه و پژوهش در زمینۀ جهان بینی و عرفانِ شرقِ دور، به ویژه آیینِ تائو و ذِن می باشد. در این نوشته، تالش کرده ام تا جنبه های کاربردی و مهمِ تائوئیسم را بصورتِ برداشتی آزاد ارائه کرده تا هم پایان نامه ای برای این تحقیقِ طوالنی مدت باشد و هم برای کسانیکه به دنبال آرامش و خُرسندی در زندگیِ خویش می باشند مؤثر واقع گردد.

الزم به ذکر است، مرجع و متنِ اصلیِ کتابی که مکتب تائوئیسم از آن الهام گرفته است، «تائو ته چنیگ» یا «دائو ده جینگ» نام دارد که توسطِ عارفی چینی به نام «الئو تِزو» یا «الئو تِسه» در حدود دوهزار و پانصد سال پیش نوشته شده و از آن زمان تا کنون ، تفسیرها و بحث های بسیاری را همراه داشته است. متن اصلیِ این کتاب، بدلیلِ قِدمت و آموزه های نامتعارفِ آن، بسیار گُنگ و نامفهوم بوده و درکِ آن مستلزمِ سالها تعمق و مطالعه در مکاتبِ شرقی می باشد. با این همه، به جرأت می توان گفت که این کتاب با وجودِ حجمی اندک، یکی از عجایب و شگفتی های جهانِ باستان می باشد که به دستِ ما رسیده است.

کلمات کلیدی: متن فلسفی، مکتب تائوئیسم، عرفان چینی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.