دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب قصیده یاییه و مشرب حکمی میرفندرسکی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب قصیده یاییه و مشرب حکمی میرفندرسکی

از زمره حکمای نامدار قرن یازدهم هجری قمری، حکیم ابو القاسم میرفندرسکی‌ است که علاوه‌بر علو مقام فلسفی، از بزرگان اهل معنا و عرصهء عرفان نیز به شمار آمده است. قطعهء منظوم بجای مانده از او معروف به «قصیده‌هء یائیه» حاوی مضامین بلندیست که چند شرح مفصل و مختصر را به خود اختصاص‌ داده است و علاوه‌ بر آن افق جدیدی از ذوق و مشرب فکری سرایندهء آن را به‌ نمایش می‌گذارد. استاد و مدرس حکمت مشاء،عارف قلندر و شارح آثار متصوفه،متبحر در علم کیمیا و دانش‌های باطنی و بالاخره حکیم صاحب ذوق‌ و سرایندهء توانای اشعار حکمی گوشه‌ای از اوصافی است که صاحبان تراجم و رجال در حق این چهرهء نه‌ چندان شناخته شدهء عصر صفوی آورده‌اند. پیچیدگی‌ شخصیت میر چنان است که قضاوت در خصوص مشرب فکری وی را دشوار می‌سازد و یکی از جهات آن مضامین قصیده یاد شده است که در این نوشتار ضمن بازخوانی فقراتی از آن،وجوهی از ذائقهء حکمی این چهره بزرگ عرصهء فلسفه و عرفان اسلامی را ملاحظه خواهیم کرد.

کلمات کلیدی: قصیدهء یائیه، مثل نوریه، رسالهء صناعیه، مکتب اصفهان، مکتب‌ شیراز، حکیم میرفندرسکی، زندگینامه، میر فندرسکی، دانلود مقاله پژوهشی، دانلود مقاله ادبیات،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.